Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Gutten min er 19 mnd, og kan vel 30 ord.. har skrevet det ned etterhvert:)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 Jenta mi er 17 mnd og hun kan rundt 80 ord.......jeg vet ikke hva som er "normalt", men alle sier at hun er veldig flink til å snakke.
Tante Bassa Skrevet 7. november 2009 #3 Skrevet 7. november 2009 Min lille gutt på 17 mnd, sier hei, hallo, hade, mamma, bø, se og der. Veldig pratsom, men ikke mange forståelige ord, hehe. Har to jenter, og de hadde et veldig stort ordforråd da de var på samme alder.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #4 Skrevet 7. november 2009 80 ord hørtes mye ut! Begge mine 2 kunne rundt 30 ord på denne alderen.. HI
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 gutten min på 16 mndr og 10 dager ( ) Kan INGEN ord han:/ ihvertfall ingen klare ord:/ Han har mange "tulleord" og "bableord" men ingen klare ord. Men i gjengjeld kan han 2-3 tegn, og lærer fort tegnespråk, så vi prøver å læare ham så mye tegn til tale som mulig for at han skal kunne kommunisere. De tegn han kan er melk, sove, drikke og til tider mat og smokk, men de to siste er litt vansklige siden de ganske like. Neste på lista er tegn på forskjellige leker han har, slik at han kan velge ut en leke fra kassa ved å vise meg tegnet. Han er kjempeflink til å forstå hva vi sier da, han gjør alt vi ber ham om, som å sette på plass leker og ting, hente alt mulig rart, sitte osv. Og vi kan spørre ham spm som "er du sliten" "vil du ha mat" osv og han svarer ja eller nei på sin måte. Men de talte ord glimrer i sitt fravær. Er litt bekymret, men er glad for at han er lærevillig til tegn slik at vi kan bygge opp en kommunikasjon sammen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå