MamaCita81 Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Jeg har født nr to for tre mnd siden å jeg trenger å komme med ned en del kilo å jeg synes det er så vanskelig er 162 høy å veier 82kilo, men før jeg ble gravid så spiste jeg en kopp med havregryn med melk og rosiner til frokost, men når jeg begynner på det igjen så kommer jeg til å spise det til kvelds oxo. har lest en del steder at det er godt med kanel til. kan man bruke det til varmt og kaldt?? hvor sunt er det??
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 Jeg må innrømme at jeg synes du er DUM som ikke klarer å lage havregrynsgrøt!!! Du har til og med to barn!
Gjest Skrevet 7. november 2009 #3 Skrevet 7. november 2009 Havregryn tror jeg du vil slite litt med å lage... Havregrynsgrøt derimot er ganske enkelt. Du koker havregryn sammen med melk eller vann. Ekstra sunt dersom du bruker vann og fruktose istedenfor sukker. Kanel er godt til ja.
jordbærsjokolade Skrevet 7. november 2009 #4 Skrevet 7. november 2009 En del havregryn og to deler vann, en dl havregryn og og to dl vann er en god porsjon for meg(noen bruker også melk). Kokes opp under omrøring og la det putre (fortsatt under litt tilsyn) i 3-4 min. Ha i en klype salt på slutten. Jeg liker det litt søtt så jeg har i et par suketter i vannet før jeg har i havregryn. Er godt med noen skiver bananer, eller melk og syltetøy eller med sukker (eller jeg bruker splenda for å spare kalorier) og kanel.
jordbærsjokolade Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 Men kjære deg, hun har i hvertfall vett nok til å spørre
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #6 Skrevet 7. november 2009 Jada jada. Jeg syns fremdeles damer født i 81 som ikke kan slenge sammen havregrynsgrøt er DUMME. For meg er det på lik linje med å steke et egg eller koke en potet. Men nå skal jeg være snill, og anbefale deg litt cottage cheese, kli og solsikkefrø i grøten. Selvfølgelig laget på vann og sukres med fruktose. Sunt og godt.
Patetica fåkksi Skrevet 7. november 2009 #7 Skrevet 7. november 2009 Jeg bruker en kopp vann, en med melk og en med havregryn. Alt oppi samtidig.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #8 Skrevet 7. november 2009 jeg syntes det er fryktelig dumt å stille et spørmål som man lettere kan lese seg til hvis man ser bak på pakken med havregryn!
OsloMor Skrevet 7. november 2009 #9 Skrevet 7. november 2009 1.5 dl med havregryn, 5 dl vann/kumelk/havremelk/soyamelk eller 50/50 vann og melk pleier jeg å lage det av. Ikke dumt å spørre om det nei.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #11 Skrevet 7. november 2009 Har du microbølgeovn. 1 dl havregryn, 2 dl vann og litt salt. Ha i mikroen 3 min. Om det blir litt tynt kan du bare kjøre litt lengre. Veldig enkelt og greit. Men vær obs på at havregryn nok er sundt, men inneholder ganske mye kalorier...
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. november 2009 #12 Skrevet 7. november 2009 Det er kanskje ikke det sunneste. Ikke den jeg lager i alle fall. Lager noen ganger til barna. Og da må jeg også ha litt, for den er god =) Du har jo fått oppskrift, men skal gi deg et tips. Om du koker den f.eks 30 min og bare sper med væske (vann, melk el) til passe konsistens, så smelter den på tunga =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå