Gå til innhold

Innsamling av leker/klær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor jeg kan sende leker/klær?

Har masse fint som bare tar opp plass her hjemme.

Finnes det noen som samler inn til barnehjem eller lignende.

Vil ikke gi til Uff/fretex eller loppemarked. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krisesenter, Norsk Nødhjelp, asylmottak, Aline omsorgssenter, Fattighuset for å nevne noen.

Skrevet

Takker for svar.

Har søkt litt på nettet, men for det meste samler de bare inn penger. :/

Skrevet

Det er en veldig kjekk gruppe på Facebook nå, det er vel Fattighuset sin gruppe, om jeg ikke tar helt feil.

Skrevet

Du kan spørre på helsestasjonen, mulig de vet om noen familier som trenger klær og leker. Jeg leverte bleier da mine var avvent, det ble tatt godt imot. Eller du kan kontakte Røde Kors, de har gjerne oversikt over fattige familier eller familier i krise.

Skrevet

Hva er forskjell på de tre gruppene?

Skrevet

Tror ikke det stemmer at organisasjonene nevnt lenger opp bare vil ta i mot penger!! Jeg husker f.eks at jeg leste en artikkel i en riksavis for en tid tilbake om han Ben Borgen som er leder for Fattighuset (?) og at han på noen av bildene tok i mot kasser med klær som ble levert av privatpersoner. Men det sto at man burde ringe på forhånd og avtale tid for levering siden de ikke alltid er på kontoret.

Ellers leverte ei venninne av meg lassevs av klær og leker til et barnehjem her i Oslo-området. det ble tatt veldig godt i mot!! Jeg tenker selv på å levere klær til Fattighuset. bare jeg får rotet meg til å sortere tøyet på loftet. Har også vært inne på tanken om å ta med meg noen bæreposer med dame- og herreklær sortert og levere til de som sitter ute og hutrer på gata her i byen. DE har jo virkelig bruk for det!! Men er det barnetøy så ville jeg satset på fattighuset, barnehjem og Aline spedbarnssenter. OG, ja - krisesentre trenger og klær, dit kommer ofte mødre med barn i hui og hast uten å ha rukket å pakke med seg klær..

Skrevet

Noen som vet hvor det er lurt å gi i Bergen?

Har masse fint tøy som jeg ikke vil at skal bli dynefyll eller stjelt hos Fretex...

Skrevet

Vertfall ikke doner noe til fattige utlendinger her i landet. send det da heller til fattige barn i andre land:)

Skrevet

Er ganske sikker på at Blå Kors tar imot, er det ikke dit uteliggerene går for å få en dusj og et klesskift. Da må det jo være voksenklær selvfølgelig.

Har sett på tv at Fattighuset deler ut ting til fattige familier, men kanskje de bare tar imot nye ting fra butikker o.l.?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...