Gjest Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Hvorfor må man egentlig holde seg hjemme i 7 dager,fra symptomene starter,selv om man føler seg frisk etter 2-3 dager f.eks? Og hva om man har vært/er langvarig syk,i OVER 1 uke,og så blir frisk,kan man da går rett på jobb/skole dagen etter?? Jeg kjenner ei som har 2 syke hjemme.Den eldste,en på 18,har hatt influensa i 10 dager (vet ikke hvor mye feber han har hatt,men i dag hadde han 38 ihvertfall),han er dårlig i dag og. Og den yngste på 12 var hjemme forrige fredag,han var ikke i form,jeg vet ikke om han hadde feber,men han var veldig slapp ihvertfall.kansje han holdt på å bli forkjølt,jeg vet ikke.. Han dro på skolen igjen mandag.og på onsdag måtte han være hjemme,da fikk han feber og diare`.Han hadde diare`bare 3 ganger den dagen sier hun.i går var han feberfri,og i dag sier hun..Og i dag fikk han gå på besøk til en venn! Er ikke det tidlig??? Jeg sa han måtte være hjemme i 7 dager fra symptomene startet,selv om han ble bra før det! Vis han har s.influensa ja.Sier hun.Men det trodde hun ikke at han hadde! Kan jo kansje vært forkjølelse han hadde,men tviler..Får vel ikke diare`da.. Det hjalp ikke å si at det er noen som får det mildt,blir bra fort..Og at eldstemann på 18 er jo så langvarig syk,det må jo være sv.influensa han har,vanlig influensa varer ikke såå lenge! Og 40 % av skolen hans er syke nå,hun visste ikke om det var sv.influensa alle har,men de var syke ihvertfall! De hadde til og med latt han dra på APOTEKET og spørre om Tamiflu når han er så syk! Det må jo familie gjøre når man er syk! Han fikk det ihvertfall ikke,siden han har vært syk så lenge!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 Orket ikke lese hele innlegget, men svarer på overskriften. Den smitter fra 1-7 dager, men i snitt ligger den på rundt 3 dager. Siden man ikke vet hvem som smitter i 3 dager og hvem som smitter i 7 dager så er det fint at alle som har symptomene holder seg hjemme i 7 dager. Min nevø har fått påvist svineinflu. men der holdt det ikke med 7 dager, til det var han fortsatt for syk til å gå på skolen.
Gjest Skrevet 8. november 2009 #3 Skrevet 8. november 2009 Men hva med han på 18 jeg nevnte da som nå har vært syk i 10 dager.Når han blir frisk kan han dra på skolen/arbeid med en gang han er frisk,eller??
Lykkekløver Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 På sykehuset her blir det praktisert at så lenge man hoster eller nyser så kan man smitte andre og dermed holde seg hjemme.
Popsipus Skrevet 8. november 2009 #5 Skrevet 8. november 2009 Huff, dette likte jeg ikke å høre.... På sykehuset der jeg jobber har en av legene på den avdelingen jeg jobber nettopp hatt svineflunsen, og kom tilbake 7 dager etterpå. Han hoster fremdeles en god del, og sier at han har problemer med å ligge flatt for da føler han at han ikke puste skikkelig. Jeg er gravid i 6. uke......
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 8. november 2009 #6 Skrevet 8. november 2009 Mine har første friske dag i dag, og kommer til å vente med å putte de i bhg til de ikke hoster mer. I Dagbladet var det en som svarte på spm og da sto det at det er grunn til å anta at man er smittsom en dag etter at man er frisk / eller så lenge man hoster. Det vil i vårt tilfelle være siste smittedag i dag, om de ikke begynner å hoste mer igjen. Det tenker jeg iallefall.
Gjest Skrevet 8. november 2009 #7 Skrevet 8. november 2009 Flott:).Han 12 åringen er ikke smittsom mer da,for han verken hoster eller nyser mer:),bare litt tett i nesen! Da smittet han helt sikkert ikke kompisen i går:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå