Gå til innhold

Kan noen som er/har vært student hjelpe emg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mottar full overgangsstønad, dobbel barnetrygd, farsbidrag, og bostøtte. I går fikk jeg invilget stipend hos lånekassen på ca. 16700 for høst, og samme beløp for vårsemesteret. (jeg tar oppigjen fag ved videregående skole)

Det jeg lurer på er: i alle søknader jeg har levert inn (os, bostøtte osv) har det stått at jeg må gi beskjed dersom det blir endring i intekten min.

Må jeg da gi beskjed om at jeg har fått stipend? Ca. 11000 pr semester står som lån frem til jeg har stått på eksamen. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stipend er ikke inntekt, for det er ikke skattepliktig arbeidsinntekt:) Sånn for OS sin del.

Men bostøtten kan det ha innvirkning på, dersom du har dagens inntekt som grunnlag.

Skrevet

Det har ikke innvirkning på bostøtten, var værtfall det jeg fikk beskjed om for ca 3år siden når jeg sjekket. Men ring de å hør for sikkerhetsskyld!

Skrevet

På vedtaket mitt angående bostøtte, står det "Du har plikt til straks å gi opplysninger til kommunen dersom din husstand får inntekt fra arbeid, pensjon, kapitalinntekter eller formuestillegg, som gjør at den får en samlet inntekt som overstiger øvre inntektsgrense for å motta bostøtte"

Så da går vel ikke lån/stipend under dette......?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...