Gå til innhold

åh er så nervøs og deppa(glad?)....

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenker så mye på det med at jeg er nettopp blitt gravid... Igjen..

Tanken skremmer meg skikkelig, på aldersforskjellen. Ca 2 år... Det var tidligere enn vi hadde planlagt.....

Redd min datter (den tiden),tror jeg ikke er glad i hu lenger,for det kom en ny...masse sånne idiotiske(!!!) tanker!!

Når hu var liten,sov hu bare rundt 3 timer hvert døgn pga kolikk OG KISS.... jeg har panikk med tanken på at, TENK HVIS det skjer med nestemann??? jeg takler ikke det!

Frøkna sover allerede ikke veldig bra, og hu er ekstremt var på lyder. blir nestemann en skriker,så sitter jeg da...24 timer i døgnet med to(????) som bare skriker for full hals....

åh jeg burde gå rundt og være overlykkelig... men nå, bare livredd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da- skjønner godt at tankene kommer, men husk at når minste kommer så er frøkna blitt mye større enn nå og mye forandrer seg på den tiden;)

Jeg har selv 13 mnd mellom mine jenter og jeg tenkte også mye negativt, men så klarte jeg å se litt fremover....

Det gikk veldig fint her og det kommer det sikkert å gjøre hos dere også:=)

Gratulerer forresten!

Skrevet

tusen takk, og takk for gode ord...

13 mnd var jo mye mindre ja :) hihi.

Føler meg ganske alene i dette,for gubben er ikke helt med på dette,for vi har ny restaurant nå nettopp (stress), han er da såklart mye borte. jeg er så heldig at jeg fikk være et år til hjemme med dattra, så vi... Sitter nå her (men hu begynner i barnehage når neste kommer),da tenker jeg... åh stakkar hu tror jeg setter hu vekk pga en ny... ( ja jeg tror jeg er gal).

Gubben skulle ta en alvorsprat med meg ikveld og livredd.... vet ikke helt hvorfor men... huff....

familien min kommer til å hate det!!! pappa klarte å finne det ut,mammakommer til å være skuffa og (slik familie har jeg liksom...)

Skrevet

Har to år mellom mine gutter, og ingen av de var sovebabyer, for å si det sånn ;-)

De første 3 mnd var tøffe med minsten, men så går det seg til. Du klarer det du må...

Sjalusi har vi knapt sett - fordel av de er så små siden de fort glemmer at de har vært alene.

Nå er mine 3 år og 5 år - og det er genialt med to på "samme alder"!

Skrevet

alle som sier at, tja, har man en "jævelunge"får man aaaaldri det på nestemann. da gjør man det :P hehe

redd hu liksom ikke takler at oi, etter leggetid får den andre babyen være våken, og at hun reagerer skikkelig på at den skriker eller no... savner ikke babytiden til frøkna mi.. (ille, men sant...) og tåler virkelig ikke en til....

Skrevet

Nei, jeg er heller ikke noe "nyfødt-person", og har ikke planer om flere ;-)

Det ordner seg nok på et eller annet vis, men det kan være lurt å prøve å gjøre eldste til "pappa-jente" før babyen kommer sånn at han kan ta seg mer av henne.

Her sov eldstemann og faren på et rom, mens jeg og lillebror sov på vårt rom de første 3-4 mnd.

Skrevet

Skjønner tankegangen din!

Jeg har ikke sagt det til noen enda. 3 venninner bare.. Venter med å fortelle pga at jeg vet hvordan maset blir om penger, jobb osv osv. Har fått meg jobb nå da, men er foreløpig bare 1 uke om gangen =/ Utrolig irriterende å ikke ha noe fast..

Jeg hadde jo englebarn første gangen, så denne blir garantert jævel=(

Gruer meg jeg også.. Tror det blir myye stress. Bhg til Iris ligger ca 15 minutter i bil fra oss. Og hun trives så utrolig godt der at jeg ikke vet om jeg vil flytte henne over til noe i nærheten her. Men blir mye enklere om hun får plass her etter jul da.

Hva med å "venne henne til lyder" da? Tror det kan være ganske vanskelig da men =P

Tror heller vi får ta det som det kommer! =D

Krysser fingrene for at babyen blir en engel =)

Skrevet

frøkna er allerede veldig pappa-jente, men nå med ny restaurant osv så er han borte heeeele dagen og ser ikke hu før dagen etterpå.... flott!! vet jo ikke hvordan jobbing blir den tiden da men....

hvis den neste blir ille,får jeg og den minste bare sove oppe. (Soverommene er nede)men risikerer ikke no!!

hehe å venne hu til lyder nå blir uuumulig :P ja får håpe babyen blir en engel.

gruer meg til hva gubben skal prate om ikveld.redd han får panikk og vil vi skal vente osv. det samme sa han om nima, når han fikk panikk. han angrer idag!!

syns ikke 15 min med bil var såå ille da frøken. hvis hun trives veldig, er det absolutt verdt det iallfall!!

Skrevet

Nei, det er ikke det. Men tenker at det er faktisk litt stress... Opp og ned alle trappene... Med baby og hun som sikkert ikke kan å gå trapper helt ennå da...=/ Bor i 2 etg. Og parkeringskjelleren er i Under.etg.2 =/ 4 etg ned altså.. Hadde vi bodd på bakkeplan hadde det ikke vært så ille.

Men er jo myye enklere å bare lempe begge ungene i vogna og trille bort til bhg som er 5-7 min borti gata her =P

Ja, hun er veldig glad i barnehagen sin! Og det er jeg utrolig glad for. Ville jo egentlig ikke ha henne i bhg jeg. Men fikk plass likevel, og fikk et godt inntrykk av den =) Så da startet hun noen timer hver dag =) Og hun elsker å være der. Vil helst ikke hjem..

Masse å tenke på altså!! Må ha ny bil også, tror ikke det er plass til tvillingvogn i bagasjerommet på den teite stasjonsvogna vår...(Audi A4) Knøttlite bag.rom..

Skrevet

hadde a4 før faktisk :) de er ikke store nei. heldigvis har jeg fått stw nå. passat 2006 modell. STOOOR plass!!! (anbefaler) . vi driver litt med biler så blir mye bytting.hehe..

jeg vet ikke heeelt om det blir tvillingvogn, men burde jo det, når man skal til byen osv!! men det får jeg ta når den blir født...

aner jo ikke hvor langt jeg er på vei, så har fått ul den 10 nov. det er privat, men gikk til han ofte med nima, så føler meg bare trygg der. så da gjør man det :) men redd det er for tidlig til å se noe særlig...!!!

men det er litt rart, man kjenner livmora over skambeinet... trodde ikke man skulle det jeg.. men men!! er nok ikke mer enn 5 uker eller noe..derfor blir det jo skuffende på ul, hvis det er for tidlig...

koster jo en del :P kremt..

Skrevet

Det skal litt til for at 2 søsken blir lik altså,det kan jo skje da,men oftere at de blir stikk motsatt!

De 2 første mine,er det 1 år og 11 mnd imellom.Gutten kom først,så kom det ei jente.De ble så gode venner! Når de var små tok alltid gutten seg av søsteren sin! Han hadde skikkelig omsorg for henne,lekte masse med henne,allerede fra hun var 1 år,og var ALDRI sjalu! Han husket vel ikke hvordan det var å være alene..Jeg glemmer aldri den første gangen han besøkte meg på sykehuset og så søsteren sin.Han var så nydelig,med halvlangt krøllete hår(han har ikke krøller mer dessverre),og tåteflsken i hånden,og ville dele med babyen,hi hi..Men det kunne han selvfølgelig ikke!

Det går helt sikkert bra skal du se:) Bare vent:)

Skrevet

svart deg jeg :)

Skrevet

så herlig :) takk skal du ha, det var kos å hære :)

hihi nima har masse krøller nå.. Hehe, og elsker å dele! så hvem vet :P

:D:D

Skrevet

Du har masse å glede deg til:).Men forstår likevel godt bekymringen din,men trøst deg selv med at søsken blir som oftest ikke lik:).

Skrevet

vet du hva jeg kom på nå? Ha ha,det er ikke 1 år og 11 mnd mellom de 2 største,men 2 ÅR og 1 MND! Hi hi,er ikke våken jeg..:)

Men det er ikke mye forskjell da..:)

Skrevet

Du skal se at det kommer til å gå bra :)) Blir sikkert travelt men mest kos. Alt ordner seg for kjekke jenter vettu :))

Her har vi ihvertfall to stikk motsatte jenter. De er totalt ulike på alle måter. Skjønner du er redd for å få ei/en som ikke sover igjen for det kan ta knekken på hvem som helst, men tror sjansen for det er uhyre liten. Lykke til videre :)

Skrevet

tusen takk for svar:) får hååååpe den neste blir en som sover og sover og sover.hehehe :P lov å drømme. nima hatet vogn, bil og alt.skrek uansett.... den dag i dag sover hu fortsatt aldri i vogn og bil..baaare i senga si ja! hehe..artig..

Skrevet

Som du allerede vet så skrek minstejenta vår slik som Nima. Men nå har hun blitt ei som sover lenge om morgenen :)). Når hun slapp smerter så sov hun *phu*

Nå er det heldigvis FLEST barn uten plager som kiss/kiss, astma, mageproblem, kolikk osv som blir født :)) så derfor satser vi på at nye bebisen havner på riktig side av statistikken denne gangen :))

Men jeg skjønner godt hvordan du tenker nå, for jeg hadde hatt panikk jeg også for å få en til som ikke sov. Man må bare tenke at sjansen er uhyre liten for at det samme skal skje en gang til.. (selv om det ikke er lett..)

Skrevet

Hehe, nei det er jammen ikke lett, men jeg får prøve å tenke positivt!!!

får jeg en slik en til, så vær så god, da graver jeg meg ned i hagen!!!!

Skrevet

takk takk :) håper det er riktig det dere sier :) hehe

Skrevet

Hehe som sagt da skulle jeg bodd nærmere så kunne du kommet hit med bebisen i ny og ne ;)) For jeg tar gjerne en bebis på lån nå hehe

Skrevet

her ble jeg gravid igjen når eldste var 6 mnd... kom som ett sjokk ja!!

! her sov veldig dårlig og skrek mye. men slik var ikke nr 2. han sov som en sten. og kunne bare legge han så sov han. Det har godt over all forventning! og de er nå perlevenner. hun vet heller ikke av det å være alene. det husker hun ikke lenger! De får det så fint sammen. og det komemr til å gå så bra!!

Nyt graviditeten din sammen med barnet du allerede har :)

Skrevet

åh dere aner ikke hvor lettende dette egentlig er å høre...

skal som sagt ha en alvorsprat med gubben ikveld, redd han nevner ordet A. men det skal aldri skje..... <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...