Fioli Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Ble sittende å lese litt her inne, og skjønner at mange holder med teorien om at sex 1-3 dager før eggløsning gjør at det blir jente, og har en sex samme dag blir det gutt. Mitt spm er, hvor lenge varer eggløsningen? er det bare en dag? Jeg tenker at om jeg har eggløsning i 3 dager (noe jeg mener å ha hørt et sted) og har sex alle de dagene, men ikke blir befruktet før siste dag eggløsning blir det mest sannsynlig jente. Blir jeg befrukta førsta dag med eggløsning blir det sansynligvis gutt? (fordi gutteceller svømmer fortere og dør fortere) ?? Noen som henger med
NostraStoria Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 Tror ikke du skal satse på den teorien, hehe.
Jente+Jente+lillegutt Skrevet 7. november 2009 #3 Skrevet 7. november 2009 Vi ventet med sex til den dagen eggløsningstesten viste eggløsning. Ingen sex i nærheten av eggløsning i det hele tatt utenom denne dagen. Og vi venter gutt To jenter fra før av så var jo veldig moro at det slo til. Men vi ønsket et barn til vi samme hvilket kjønn, men ville prøve teorien.
<3 Maren <3 Skrevet 7. november 2009 #4 Skrevet 7. november 2009 Fioli: Sånn jeg har forstått det er eggløsning bare 1 dag. Men sædcellene kan leve opptil 5 dager. Så har du eggløsning da er det DEN dagen. Jente: Ha sex dagene før eggløsning, fordi de sædcellene lever lenger. Gutt: Ha sex på eggløsningsdagen, fordi de svømmer fortere. Måler man basaltemperatur finner man eksakt dag for eggløsning vet jeg, men må være jo ganske kjent med sin egen syklus for å treffe. Vet ikke helt hvordan eggløsningstestene fungerer, men er vel noen av de som skal varsle når eggløsning er i anmarsj. Men om det fungerer - at det har noe å si for kjønnet - det vet jeg ikke. Spørs vel om det kanskje er vitenskapelig bevist.. :-D
NostraStoria Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 Eggløsningen er bare en dag, men ikke alltid en vet nøyaktig hvilken dag det er, så det kan være fordel å prøve både rett før eggløsning, på eggløsningsdagen og etter eggløsningsdagen. Det gjorde vi, og det ble en gutt! Masse lykke til med prøvingen! Gi beskjed om teorien fungerte da.
Kate77 Skrevet 7. november 2009 #6 Skrevet 7. november 2009 Så vidt jeg har forstått er det slik at hormonene som utløser eggløsningen begynner å stige et par dager før eggløsningen. Selve eggløsningen varer bare en dag(fra egget løsner til det dør). Det er stigningen testene måler, derfor vil en ofte ha positive tester i flere dager. Det er forøvrig varierende hvor lenge hver enkelt har hormonstigning. I følge teorien så tenker du da motsatt. Om du prøver tidlig i eggløsingen(da altså før egget løsner) skal det liksom bli jente, og seint gutt. Forøvrig hadde vi sex så seint i eggløsningen denne gangen at jeg egentlig trodde det var for seint å bli gravid. Likevel sier ul jente. Teorien er altså ikke helt vanntett i allefall.
<3 Maren <3 Skrevet 8. november 2009 #7 Skrevet 8. november 2009 Jeg måler temperatur om morgenen og da vises eksakt dag eggløsningen har vært på/er på. Også blir jeg kjent med egen syklus. Vi hadde sex 3 dager før og natt til EL, vi venter en gutt. Men umulig å si når spiren satt da :-S
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 8. november 2009 #8 Skrevet 8. november 2009 babycomp sier et par dager før eggløsning=gutt, mens på selve dagen, eller så nærme som mulig = jente. Men ingen vet jo nøyaktig når befr skjer heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå