Sjokoman Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Er bare så dritt lei å få kommentarer om kroppen min nå..., og det allerede NÅ! (er bare i uke 21...) men det er vel normalt at det begynner å synes nå?? Magen min er ikke så stor, dog større enn den var på samme tidspunkt i mitt forrige svangerskap (da syntes det ikke i det hele tatt på dette tidspunktet). Denne uken fikk jeg feks denne "herregud nå har magen din blitt stor!! du er ikke så langt på vei er du...?" og dagen etter fra samme dama (som forøvrig er et skjellet og som ikke har barn selv...) "jeg synes magen din blir større og større for hver dag jeg..." Og dette er bare noen av hundre kommentarer jeg får hver dag (hvorav noen kommenterer at det ikke synes i det hele tatt, eller burde ikke du ha større mage når du er såpass langt på vei...) Skjønner ikke folk at det er sårende å få slengt i trynet at du ser feit ut??? jeg føler meg helt forferdelig om dagen, aldri følt meg så lite fresh.. samboer sier harn ikke synes jeg har noe særlig mage enda da heldigvis, men klager ikke særlig til han, for det må være så irriterende å høre på... Andre som har det på samme måte??
Nikki 75 Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 Jeg er også i uke 21, og det er ingen som tørr å kommentere det, selv om jeg ser ut som om jeg er 6 måneder på vei, synes jeg selv. Det er sikkert fordi jeg ikke er sylslank til vanlig heller, så da er de vel usikre på om det er baby eller fett )
Tabitha Skrevet 7. november 2009 #3 Skrevet 7. november 2009 Folk føler nok at de har rett til å komme med sleivete kommentarer til gravide. Og magen tar seg nok stor ut for dem som er tynne, men det er jo meninga at magen skal vokse. Så vær stolt over magen din! Jeg er i 23. uke, 1,73 høy og 103 cm rundt livet nå. Så magen er stor, men jeg vil jo at den skal fortsette og vokse. Det går vel også an å ha på seg vide klær. Kommer man der i ei stram T-skjorte blir alt sammen så overtydelig.
3smaa Skrevet 7. november 2009 #4 Skrevet 7. november 2009 Nei du er ikke alene, jeg kommer fra et land der de synes overvektige damer er finest. Jeg er veldig tynn i forhold til det de sier, men jeg er stolt av det jeg er. Hver gang de ser meg så sier de : Du er tynn som en hårstrå du burde gå opp i vekt før du dør. Jeg var på bryllupp til en venninne for noen dager siden og jeg fikk en frekk kommentar fra en dame der hun sa til meg at jeg har blitt enda tynnere og spurte om jeg er sikker på at jeg er gravid. Jeg er 168 og veier 55 før svangerskapet, nå veier jeg 54 etter den grusomme kvalmen jeg hadde i begynnelsen. 17 uker imorgen )
micomedspire:) Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 Det er helt grusomt! At ikke folk bare kan holde kjeft!! Jeg er 18 uker og førstegangs og får høre det ofte av ei som skal være en god venninne... til tross for at jeg har sagt at jeg ikke liker høre det! Det sårer faktisk! Men prøver bite det i meg at jeg i uke 6 allerede så gravid ut og at jeg er rund i trynet... SÅÅÅ koselig!!
Siss*40 Skrevet 7. november 2009 #6 Skrevet 7. november 2009 herlig å høre at det ikke bare er meg som blir smårar av alle kommentarer om magen! Venter tvillinger, har nå lagt på meg ca 10 kg, er i uke 23. Det værste er de som klapper meg på magen og sier at "nå begynner det VIRKELIG å synes at det er noe der!".... For meg er magen mer privat og intim enn puppene (de har forøvrig også vokst kraftig!!) - og misliker sterkt sånne episoder... Mer morsomt da jeg i dag møtte en dame jeg ikke har sett på to år. "Du ser fantastisk ut! Hva har du gjort?" (Jeg gikk ned ca 40 kg før jeg ble gravid.) "Gravid i uke 23 med tvillinger!!" svarte jeg da, og damen bare måpte... jaja, magen SKAL jo vokse... HA en flott helg!
mamma og my Skrevet 7. november 2009 #7 Skrevet 7. november 2009 Ja, kroppen blir litt "fritt vilt" i svangerskapet. Til nå er det ikke blitt så mange kommentarer heldigvis, men forrige gang var det myyye. I løpet av en dag fikk jeg gjerne høre at jeg var ganske liten, kjempestor, hadde høy mage, hadde lav mage, såg ut som jeg var kommet både kortere og lengre enn jeg faktisk hadde... Ei venninne av meg som ventet tvillinger ble litt folkesky på slutten, orket ikke kommentarene. Og enkelte spør jo rett ut hvor mye du har lagt på deg! Akkurat det syns jeg folk kan spare seg for. Merker at jeg er blitt mer forsiktig med å kommentere andres mager, sier stort sett at jeg synes den er fin:) For selv om en føler seg ganske ufresh selv, er det faktisk mange som synes magen er flott, uansett om den er stor eller liten....
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 7. november 2009 #8 Skrevet 7. november 2009 folk tar seg friheter hele tiden.. neste gang ska jeg svare : du er ikke så liten du heller,sikker på at ikke DU er gravid? det burde vel stoppe kjeften på dem..
*dum&deiLig*™ Skrevet 7. november 2009 #9 Skrevet 7. november 2009 Svært få tenker på hvor nærtakende man kan være når kroppen er full av hormoner. Jeg får mange sånne kommentarer selv, enten at magen en liten eller at det nå begynner å synes osv. Det er jo bare godt ment! Kjipt hvis noen blir sure fordi en tynn person sier at man begynner å få mage. Hadde dere reagert på samme måte dersom kommentaren kom fra noen som ikke var tynne? Magen er et naturlig samtaleemne når man treffer gravide, og det er svært sjelden vondt ment. Er det ikke bedre å bli lagt merke til i graviditeten en at ingen nevner noe om det i frykt for represalier fra den gravide?
tikkende_bombe Skrevet 8. november 2009 #10 Skrevet 8. november 2009 Forstår ikke helt dette her jeg.. Det er vel de færreste som mener å si at gravide ser feite ut, de snakker vel om størrelsen på MAGEN som huser babyen. Personlig gleder jeg meg til å bli gravid og se magen vokse, og ser på det som helt naturlig at folk kommenterer vekst og størrelse. At gud og hverman skal kommentere og klå på magen synes jeg er ufint, men samtidig tenker jeg at det er naturlig med en del damer som er nysgjerrige på hvor langt man er på vei og kanskje blir overrasket over at det er kortere/lengre enn det ser ut. Senest for noen dager siden sa jeg noe sånt som "oioi, nå synes det jo virkelig" til en venninne, og det var jo bare positivt ment - og jeg kan ikke tro at hun oppfattet det som noe annet heller? Nå ser ikke hun ut til å ha lagt på seg noe annet enn "i fronten", så kanskje det er der skoen trykker - at dere tolker det feil fordi dere føler selv at dere er feite? Greit å være hormonell altså, men det går an å legge godviljen til og se at ikke alt er vondt ment.
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 8. november 2009 #11 Skrevet 8. november 2009 ja men det går oxo ann å passe kjeften sin litt.. i stede for : herreeeegud så svær du er blitt.. kan man jo ta en : så fin sort mage du har? eller noe såndt.. folk tar seg mange friheter me å kommentere så mye..
b77h Skrevet 8. november 2009 #12 Skrevet 8. november 2009 Selvfølgelig har det jo ALT å si hvordan noe blir sagt. Og hvis folk sier en har blitt svær så kan jeg jo forstå at det sårer litt. Samtidig så er det jo kanskje nettopp svær man har blitt! Jeg syns så langt bare det er koselig med kommentarer om magen. Er i uke 28 nå og har fått skikkelig stor kul, så jeg lurer virkelig på hvordan jeg ser ut om 2 mnd! Når folk sier at den er stor eller har vokst mye, så sier jeg bare "ja, heldigvis" med et smil. Det er jo bare bra at vi vokser og blir større - det er det vi skal nå. Men er folk frekke, så har man også rett til å sette de "på plass" og si i fra om at det ikke er ok.
Sjokoman Skrevet 8. november 2009 Forfatter #13 Skrevet 8. november 2009 Bra det er flere enn meg som får nok av disse kommentarene! Så det var en som til og med hadde sagt ifra at hun ikke likte slike kommentarer, da er det direkte frekt og ikke bare holde kjeft spør du meg! Og dere som kommenterer at det kom fra en tynn person..., jeg blir like irritert når en stor person kommenterer det! jeg er selv rimelig slank før graviditeten, og da er det kanskje flere som synes det er greit å kommentere at magen blir stor?? Nei takke meg til menn sier jeg (med unntak av homser som er enda verre enn jenter....) de fleste menn jeg kjenner eller jobber med, tør ikke kommentere det:) I morgen tenkte jeg å kommentere at jeg er SÅ lei av at folk skal kommentere kroppen min, når første man begynner på'n igjen... Den har sikkert blitt KJEMPE stor bare over helgen...
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 9. november 2009 #14 Skrevet 9. november 2009 hehe... ja sant.. trur jeg oxo ska bynne å si heldivis.. er jo i uke 25 nå.. vis han ikke får bynne å bli stor nu når får han egentli d? hurra får magen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå