Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Når er det normalt at en 13 årig jente må være inne i helgene? Er det vanlig at de får lov til å overnatte borte både fredag og lørdag, uten at man er i kontakt med foreldrene til de de overnatter hos? Jeg har en stedatter på 13 som for tiden bare er her for å spise og lade mobilen. Hvis hun er inne noen timer, så sitter hun på dataen og Msn. Kjenner jeg blir skkelig irritert, hun er jo bare et barn i mine øyne, men moren bryr seg visst ikke, og faren er for snill til å sette foten ned, og får dessuten høre at da vil hun bare flytte permanent til mamma...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 Her var det innetid en gang mellom halv elleve og tolv, men da med henting (dårlig kollektivforbindelse, vil ikke ha henne rekende hjem aleine) og jeg visste hvem de var hos. Aldri overnatting uten å ha kontakt med foreldre. Men hvis det var avklart med foreldrene kunne hun overnatte begge dager.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #3 Skrevet 7. november 2009 Min 15-åring får heller ikke overnatte andre steder uten at jeg snakker med foreldrene, og vet at de er hjemme med tenåringene. En del tenåringer(jeg husker godt meg selv her;)) lurer voksne med at de overnatter, for så å være ute eller gjøre helt andre ting. I det håpet at ingen av de voksne har kontakt. En kan ikke la trusselen om at ungen flytter styre reglene i huset. Jeg har satt ned foten for min, og her har også truslene kommet om flytting. Men det kan ikke jeg tolerere. Å være snill er en ting. Å være dumsnill og å gjøre ungen en bjørnetjeneste, er en annen.....
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #4 Skrevet 7. november 2009 Det er ikke normalt. Be faren og mora begynne og sette regler for dattera si så ikke hun havner på kjøret. Det er som regel sånn det ender når de får gjøre som de vil.
Gjest losen Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 Det vil jeg verken tro er normal eller særlig bra.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #6 Skrevet 7. november 2009 Da jeg var 13 begynte jeg å dra på byen og hadde mitt første seriøse forhold til en på 19..jeg snek meg ut på natta. Tror jeg hadde innetid halv elleve - elleve.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #7 Skrevet 7. november 2009 Takk for tilbakemeldinger. Jeg har sagt mine meninger til faren, moren sine ting kan jeg nesten ikke blandet meg inn i...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #8 Skrevet 7. november 2009 Det burde være kontakt mellom foreldre og tenåringen, hvis hun ligger borte hele helga. Men det er jo helt normalt at de såvidt er hjemme i den alderen:) Ungdommen kommer hjem og spiser, slenger fra seg noen fraser, så går de ut.. Dét er nok ikke så stort problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå