Gå til innhold

fy faen gir opp legevakta i drammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

De sier at de som har astma skal sjekkes for svin inf om de er syke,nei da jeg ringte ned dit for å høre om jeg kunne komme inn for det går svin i barnehagen og minsten er syk nå dette var her om dagen da sa at fast legen ikke tar prøve.fikk beskjed om å ringe legevakt gjorde det sa at jeg ville ha en prøve har hatt svin i huset også.Og han blir så innmari syk tenkte i forhold til å beg m tamiflu,men han hadde ikke feber han hadde 35,4 urolig i kropen vil ikke spise el nesten drikke.Men neida fikk beskjed at så lenge han ikke har høy feber da var det ikke svin gir opp helsevesen i norge ikke rart så mange blir lagt inn.han er fortsatt urolig vil ikke spise el drikke nå er det for sent å beg med tamiflu hva faen gjør jeg..Ville ihvertfal vite om det er svin el ikke også

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bare dra ned dit? Eller, da utsetter du jo dere for unødvendig smitte da....

Hmm.. Hva med å ringe fastlegen på nytt i morgen og si du er engstelig? Vet at Åssiden legekontor har testet for svin...!

Skrevet

Jeg trodde de sa man skulle begynne på tamiflu innen 12 timer etter man fikk feber. Tror ikke svineinfluensa forekommer uten feber.

Skrevet

er ikke åpent i morgen fastlegen tar ikke tester de sender videre il llegevakt og legevakt ville ikke ta prøve av sønnen min på 2 år han har astma også.På sidene sier de at de i risiko gruppene skal ta tester men nei da.Ikke rart folk blir skikkelig syke.

Skrevet

Innnen 48 timer. Man kan ha influensa uten feber. Hvis barnet er veldig sykt, så skal det sjekkes, er det ikke så sykt så er det ikke nødvendig. Min sønn har det nå. Sliter litt om natten, har høy feber og hoste, men ikke det væste han har hatt (har også astma) Blir han syk så drit i legevakt og ring113

Skrevet

Min venninne med asmta og eggallergi testet seg på Assiden legekontor og fikk beskjed om at det ikke var svineinfluensa hun hadde, men et annet virus. Hun var veldig syk, ikke bare forkjølet, så tror nok de tester altså.

Skrevet

Jeg har ikke sett at der står at risikogruppene skal testes. Man skal kontakte lege for å høre om man skal medisineres. Har du fått tamiflu til barnet?

Skrevet

jeg ringer 113 hvis han skulle bli skikelig dårlig,og nå vil han heller ikke ha mat el drikke forme går opp og ned ingen feber bare lavt 35 og opp til 37. veldig urolig i kroppen.Hvat tror dere det kan vere ka det vere svin inf er det noen som har barn som har hvert sånn når de har hatt den.han er 2 år.Legevakt tester det veit jeg men min sønn ville de ike teste ettersom han ikke hadde feber

Skrevet

nei fikk ikke tamiflu til barnet heller og nå er det for sent,blir så sint jeg

Skrevet

Skjønner at du er bekymret, men det hører absolutt til unntakene at svineinfluensapasienter ikke har feber. Så jeg kan forstå at de ikke tester han får det da. Det går mye andre sykdommer nå også. Alt er ikke svineinfluensa.

Men selvsagt; er han veldig syk med sterkt nedsatt allmenntilstand, svineinfluensa eller ei, bør han jo skjekkes.

Skrevet

Du kan ikke få svar på legespørsmål her - du må ta med deg sønnen din på legevakten hvis han er syk og du bekymrer deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...