Gå til innhold

E-post og høflighet, synes dere at dette er greit?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kollega som bestandig legger på masse punktum eller alt hun skriver.

 

Feks: "Møtet vi hadde i går var konstruktivt..........."

 

For meg virker det da som hun er litt ironisk? Hva synes dere? Hun sender dette ut til alle, ikke bare folk på jobb men eksternt også. Jeg synes det er skikkelig flaut!

 

Vi fikk en helt vanlig forespørsel om noe fra eksternt hold og da svarte hun noe sånt som

 

"Ja, det står på handlingsplanen vår for dette semesteret......."

 

Var jeg den eksterne ville jeg da tolket dette som at dette burde jeg ha visst fra før, og ikke spurt om.

 

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg her, og ville tolket disse eksemplene på samme måte som deg.

Skrevet

Ville ikke overanalysert det for mye. Prikker bak enhver setning er en utrolig dårlig uvane, og man merker det ikke selv engang.. :s Mulig hun ikke ser det selv. Men syns helt ærlig det er litt uproft i jobbrelaterte mailer.

 

 

\Prikkeavhenging som prøver å slutte..

Skrevet

Enig med deg (og der fikk jeg en påminning om å ikke bruke mange prikker).

Skrevet

Men ville dere kommentert dette til henne?

 

Vet ikke om jeg tør, hun kan nemlig være litt små-bitchy. Og vi skal jo jobbe sammen.

Skrevet

Det er sikkert bare en dårlig vane...

Men det passer seg ikke i jobbmail...

Jeg ville tatt det opp med henne hvis det passet seg sånn, og spurt om hun setter så mange punktum etter hver setning for å markere noe, og i så tilfelle hva, eller om det bare er slik hun skriver.

Da blir hun i alle fall obs på det......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...