Gå til innhold

Generelt om schæfer'n

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte vi kunne ha en egen tråd om bare det da vet dere, for den andre ble så himla lang!

Jeg kan en sang om en slik en jeg! Skal dere høre? "Det var da schæfer'n beit og den slapp ikke taket..."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er melodien på den sangen? Skulle gjerne gått rundt og sunget den mens jeg gikk tur...

Skrevet

Skal jeg nynne for deg?

Det var da schæfer'n beit, han slapp ikke taket. Du kan tro jeg skreik, da den faens bikkja satte tenna i buksa mi...

Teksten er slik mener jeg. Søk på you tube, så kan du gå ut å skremme folk med kjøter'n din

Skrevet

Ingenting som rimer her, så for min del er det bare tull.

Skrevet

Vazelina Bilopphøggers som hadde den.. Sangen heter Da var det schæfer'n beit.. :) Men jeg skjønner ikke poenget med denne tråden?

Skrevet

Var en diskusjon der Vålerenga og noen andre kranglet litt, tror jeg.

Har ikke fulgt noe med, men du finner den nok litt lenger ned på siden.

Forøvrig så synes ikke jeg schaefere er noe særlig.

Men, hver sin smak, og godt er det, for det er nok ikke mange som synes mine hunder er noe fine, Mopser :P

Skrevet

Jeg synes mopsene nydelige :o)

Har dessverre ikke noen kjennskap til den, annet enn å hilst på de som jeg har gått forbi. =)

Jeg kommer ikke til å ha noen annen rase enn schæfer, skulle jeg forøvrig hatt en annen rase ville jeg sjekket opp mopsen. =)

Har full forståelse for at andre ikke har noen interesse av å bli kjent med schæferen, men jeg har igjen null interesse for puddler og især småhunder (chihuaha, kinesiske nakenhunder ++).

Sånn er det bare, alle kan ikke like alle rasene. =)

Skrevet

sant det , ingen kan like alle raser :)

jeg har st bernhard , og liker ikke disse små gulv-moppene som gneldrer hele tiden :/ blæh :P

hehe :) schæferen er ok den,ikke stor kjennskap til den,bortsett fra at de spiser sin egen drit når de kjeder seg :P

Skrevet

Så gøy at du har sankt bernhard :) Det har jeg og :) Hvor er din fra? Har schæfer og(som ikke spiser driten sin, men mye annet han finner). Pluss små gneldre/plendritere. Men elsker alle sammen:)

Skrevet

Den kjennskapen er nok ikke helt riktig... ;o)

Her prøvde hun EN gang, så forsto hun etterpå at "det gjør jeg visst ikke"... :P

"Lov til å lukte, så går man - prinsippet".

De må lære, som alle andre. =)

Sankt bernhard er herlige. Jeg var nesten på nippet til å ta over en hann, men ombestemte meg i siste liten, pga null kjennskap. Ventet to uker, så fikk jeg Xena istedenfor! ;o)

Skrevet

Hehe, nysgjerrigheten tok overhånd her gitt.. Har ikke fått med meg bakgrunnen for denne diskusjonen, eller hva det krangles om.

Men jeg har et nært familiemedlem som har en schæferhund som jeg er veldig skeptisk til (vedkommende burde ikke hatt hund i det hele tatt, så klandrer ikke rasen direkte). Hun er alt for brå, stor, hopper så folk nesten faller (både barn og voksne), kommer hoppende når man sitter med kaffekoppen i hånda, spiser maten fra hendene til barna som er på besøk osv. Og eieren syns alt dette er greit. Aner ikke hvor mange sko hun har spist, men det er jo bare greit det også. For å være sikker på at hun ikke gir seg med dette fores hun med sko som tyggeleker. I det hele tatt - kjenner raseriet stiger bare jeg tenker på hunden.

Jeg har ikke lagt skjul på at jeg har et anstrengt forhold til denne hunden, særlig nå når jeg er gravid. Syns ikke noe om å få 35 kg plantet direkte i magen for at hun skal hoppe å hilse på meg. Spesielt siden jeg har vært plaget med blødninger i svangerskapet. Syns heller ikke at det er ok at hun tygger sund skoene mine som er relativt dyre for at de skal være god til ryggen min (sliter med skiveutglidning i tillegg). Likevel kan ikke eieren holde henne unna, han syns som sagt det er helt greit at hun oppfører seg sånn for hun er jo så glad og vil jo bare leke..

Måtte innom linken som ble lagt ut i et innlegg over her, og hørte sangen. Og nå har jeg den på hjernen!!! Så nå sitter jeg her (hormonell til tusen) og er drittforbanna over den jævla bikkja og megairritert på sangen som har festa seg på hjernen min og lattermild for jeg innser hvor tåpelig det er.. Og en smule oppgitt på hundens vegne.. Nei, nå tror jeg at jeg trenger et STORT stykke med sjokoladekake gitt! :)

Skrevet

Schaefere er ikke fine.

Synes de virker aggressive og ustabile...

Skrevet

Maritpusen: Det er slike folk som ikke burde hatt hund.

Det er IKKE gøy at hunder gjør slikt. Det er ikke akseptabelt overhodet.

Hunden trenger stimuli iform av KONG (f.eks) for å få bort tyggingen på sko, og eieren burde for søren OPPDRA hunden. Den er ikke oppdratt i det hele tatt, og kommer ikke til å bli det med den eieren.

Dette er ting hunden burde lært når den var 4-5mnd.

Det er rett og slett farlig at en hund hopper opp, for de har mye kraft i seg. De er tunge og kan lett velte overende en person (barn/gravid/eldre).

At du ikke liker rasen skjønner jeg, men da skulle du møtt de hundene som har eiere som lærer hunden til å ikke gjøre slikt :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...