Gå til innhold

Hmmmmmmmmmmm... hva hadde DU gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å fatte korthet. Jeg har væt med min samboer i 8år, vi har en datter på 6mnd som skal ha sin første jul nå. Jeg gleder meg veldig til det! Familien min gleder seg også veldig mye. Men kan heller si svigers er mer passiv, selv om de er glad i jenta.

Nå har det seg sånn at forholdet skranter litt, det skal gå bra med oss, men vi er inne i en litt kjip periode. Jeg bor i hans hjemby, og all min familie er på andre siden av landet. I år har vi invitert til jul hos oss, men det virker som om bare min familie gleder seg, hans familie har enda ikke svart. I fjor var vi hele familien til min samboer hos hans far, så det hadde egentlig vært naturlig å dra til min familie i år. Men vi vil gi alle en sjanse til å feire sammen med snuppa siden det er første julen hennes.

Neste år er det planlagt at hele min familie skal samles hjemme, og det er familien hans informert om.

Siden verken hans familie eller min samboer (som går i sin egen verden for tiden) engasjerer seg, skal jeg bare reise hjem til min familie? Har sååå lyst sidn jeg skjelden ser dem, men er det uetisk av meg å reise alene med snuppa for å feire jul? Det er null vits å styre istand jul hos oss hvis ingen av de setter pris på det! Han må være her fordi han skal jobbe i julen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det ser ut til at det ender opp med deg, mann og dine foreldre sammen uansett er det vel bedre om du bare reiser til dem?

Selv om svigerfamilien ikke er så engasjert enda betyr det ikke at de ikke vil komme til dere da. Ikke alle klarer å tenke på jul i begynnelsen av november.

Skrevet

Nei han må være her fordi han skal jobbe i julen.. Poenget var om det var egoistisk av meg å ta med snuppa å reise for å feire jul med min familie?

HI

Skrevet

Om dere har invitert til jul hos dere så holder du fast ved det.... etter det kan du gjøre som du vil!

Skrevet

forstår deg veldig, det skal være sagt. Men tror ikke det er lurt å ta med barnet for å feire jul i din hjemby. Samboer blir mest sannsynlig lei seg, og blir værende alene. Når det skranter litt så hjelper det neppe på. Gled deg over at din familie kommer, kanskje kommer de andre etter. Så nyt julen som familie for første gang vil jeg gjort.

Skrevet

Syns virkelig at det er helt uakseptabelt av deg å skulle frarøve faren datterens første jul !!!

Blir ikke mye fiksing av forhold av slikt...

Skrevet

Syns du skal avvente litt. Og feire jul hjemme, familien din kommer jo dit, og da kommer nok svigers og. Vi er tross alt i november, og mulig dem ikke har tenkt så langt at dem gleder seg til jul enda.. :) Er annerledes for deg som får besøk av familien.

Jeg ville hvertfall blitt hjemme, og tatt imot besøk og feiret jul hjemme. Du har jo allerede invitert dem dit. Og jeg tror nok dem vil sette pris på det.

Skrevet

Jeg ville nok ha dratt hjem til mine foreldre ja.. han skal jo jobbe i jula uansett.

Og det er jo ikke noe hyggelig å stelle istand til julefeiring for folk som ikke ønsker å komme uansett.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Men klarer ikke føle det så egoistisk egentlig, selv om jeg ser på meg selv som fornuftig. Min samboer bryr seg ikke stort om julen, så det ødelegger ikke forholdet.

Det er veldig dumt å dra hele min familie, som enkelt kunne samles hjemme på andre siden av landet, helt hit. Når alle de andre som befinner seg her tar julen så forgitt. Ikke klarer de å svare på om de i det hele tatt vil feire jul med henne !? Jeg er veldig glad i de, det skal være sagt, men min familie som jeg har trengt så sårt siden fikk snuppa teller faktisk mer.

Hans familie ser henne hele tiden, til hverdags, og de får passe henne når de måtte ønske. Synes nesten det er riktig at min familie da skal få oppleve en høytid med henne, når julen betyr mer for dem enn de som er her.

Ps, Ikke hele min familie kommer.. mine besteforeldre kommer ikke, de er gamle å orker ikke reise så langt. Det er jeg så lei meg for, at de ikke for oppleve jul med oldebarnet sitt.

Står dere fortsatt på det? At jeg burde bli her?

HI

Skrevet

Hva som er riktig vet jeg ikke, men jeg hadde nok hatt lyst til å gjøre det du har lyst til å gjøre. Det hjalp det sikkert ikke så mye:)

mMn du, hvis du har et godt forhold til svigerforeldrene dine kan du ikke bare legge det frem for de? Kanskje de kommer tl å forstå?

Skrevet

Dere har allerede invitert til julefeiring hos dere og mannen din har ikke mulighet til å reise med dere siden han skal jobbe...

Synes du høres utrolig egoistisk som i det hele tatt vurderer å ta med deg datteren deres slik.

Skrevet

Du har allerede invitert til julefeiring hos dere, så det syns jeg du burde holde fast ved. Viktigere at far er tilstede ved sin datters første jul, enn at oldeforeldrene er det.

Skrevet

Kan du ikke bare spørre svigers da?

Si at du må ta en avgjørelse på jula nå, og at du har veldig lyst til at de skal komme til dere slik at dere kan feire jula alle sammen i lag.

Hvis de sier at de ikke har tenkt så langt enda (noe som er godt mulig! min svigerfamilie er sånn...) så sier du "kan dere ikke tenke over det og så snakkes vi om det om et par dager?".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...