Gå til innhold

Mulig jeg er litt fin på det, men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

min datter fikk invitasjon til et bursdagsselskap i form av en møteinnkalling i outlook på min jobb. Bursdagen er i morgen og møteinnkallingen ble sendt torsdag ettermiddag. De går i samme barnehage og vanligvis inviteres det i papirform, ungene synes jo det er stas å få disse invitasjonene. Heller ingen selvfølge at alle er på kontoret og når å lese mail på så kort varsel.

Hos oss er bursdagen årets høydepunkt, derfor blir dette litt uforståelig for meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkeliten2
Skrevet

hmm jeg sendte invitasjoner paa sms.. var ingen som klaget paa det, og alle kom. Hva er galt da? du vet joo naar festen er, og det var da ikke saa kort varsel syns jeg. Aarets hoydepunkt er det vel selv om det ikke er haandlagete invitasjoner personlig levert en maaned i forveien.

Skrevet

Tja, er jo like lett å levere ut en møteinnkalling på outlook, istede for invitasjon.. Og invitasjoner kan vel ikke leveres i barnehagen, men etterpå.. Kanskje de ikke hadde tid til å levere ut personlig da.

Skrevet

Vitsen er vel at da får man svar!!

Leverer du papir i bhg, får du ofte ikke vite hvem som egentlig kommer.

Skrevet

Vi fikk bursdagsinvitasjon i går på fredag til i morgen.

Er det kort frist?

Hun har ikke vært i bursdag før.

Skrevet

Veldig miljøvennlig da:)

Skrevet

Men hele poenget er jo at det slett ikke er alle som leser jobb mail til enhver tid. Jeg hadde fri i går og fikk tilfeldigvis høre at det var sendt en innkalling.

Å sende en SMS er noe helt annet, de fleste sjekker mobilen av og til. Etter mitt syn er det slappe greier, er jo ikke sånn at en bursdag kommer så veldig overraskende.

Skrevet

Jeg er enig i det at det kanskje ville vært bedre med en sms ja, sånn med tanke på at man muligens ikke har mulighet tl å lese jobbmail hver dag!

Skrevet

Det har jo også noe med respekt for andres tid å gjøre. Når invitasjoner sendes med så kort varsel blir det fort litt stress med å få kjøpt gave osv.

Skrevet

Tja, vi sender invitasjoner pr sms som regel (til barnas foreldre), så da hadde du vel fått helt spader ;-) Få som bruker kort. Vitigste er å invitere og å få svar, og for barna å ha selskapet.

Skrevet

Får litt spader jeg ja.....

Kunne aldri falt meg inn å levere innbydelse på mail eller sms. Vi har levert hjemmelagde innbydelser i alle år, og ungene har syntes det har vært stas å være med å lage

Skrevet

Det var da en utrulig sær ting å la seg provosere over.

Du får da la være å møte opp i det selskapet hvis dete r så fryktelig.

Synes mennesker som deg er så slitsomme. Folk som tar seg selv så høytidelig og ikke er litt fleksible er noe herk.

Hva med heller å være glad for at barnet ditt er bedt i selskap, istedenfor å bitche over på et forum over at foreldrene ikke tok seg tid til å lage invitasjonene for hand og levere de i god tid på forhånd? Det betyr jo ikke nødvendigvis at foreldrene ikke bryr seg om bursdagen.

Skrevet

Du godeste så mye du klarte å lire av deg, vet ikke hvem som lar seg provosere mest jeg. For det første er det flere som svarer her selv om det ser ut som jeg har vært inne flere ganger. For det andre synes jeg ikke mine meninger er helt off. Det står i min outlook kalender at jeg har fri på fredag, meldingen blir sendt etter kontortid torsdag ettermiddag. Hadde jeg vært paranoid og bitch kunne jeg hevdet at de ikke ønsket mitt barn bursdagen.

En sms hadde vært ok, men dette er da noe helt annet - ser du ikke forskjellen?

Skrevet

KAN det ha noe å gjøre med at dere har utvekslet mail adresser? Eller at bhg har distribuert mailadressene?

KAN det ha noe å gjøre med at bhg ikke TILLATER at man legger invitasjoner i hyllene hvis man ikke invitterer alle barna?

Skrevet

JA, du er fin på det! Det er min mening! Stress med folk som er så fine på det... Hvorfor er det ingen rom for at folk er forskjellige og gjør ting på helt forskjellig måte???

Skrevet

Svaret er nei på begge spm. Vi er kollegaer i et stort selskap hvor man kan søke opp mailadresser til alle ansatte. Og det er vanlig praksis at det leveres kort ut i barnehagen.

Forstår ikke at dere ikke ser problemet med å levere ut invitasjoner etter at folk har gått hjem for helgen når selskapet er samme helg. Synes absolutt ikke det er jeg som er merkelig her.

Skrevet

Og så må jeg legge til at hvis det ikke var for at jeg traff en bekjent på butikken hadde datteren min aldri kommet seg i den bursdagen siden vi ikke visste om den. Hvordan kan dere småbarnsmødre synes at det er greit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...