Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Jeg er "stemor" selv, altså min nye kjæreste har et barn. I morgen skal vi kose oss litt ekstra fordi det er farsdag. Spise kake, ikke noe mer. Mitt barn er hos sin far denne helgen fordi det er farsdag. Men de skulle visst ikke gjøre noe siden stemor ikke vil vedkjenne seg at det er farsdag, hun liker ikke at han har barn med en annen. Hun har ikke barn, men hun er jo stemor til mitt barn. Synes dette er trist for både barn og far. Hun er ikke direkte slem med barnet vårt, men tenker veldig på hva som kan skje den dagen de får barn sammen.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 Altså, dette så veldig ut som jeg angriper stemødre, det var ikke meningen. Spørsmålet mitt er egentlig om dere feirer på lik linje fordi det er far sin dag, eller har dere samme tanker som stemor til mitt barn? HI
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #3 Skrevet 7. november 2009 Jeg merer det er opp til far å odrne noe til farsdagen og ikke stemor om ungen er for liten til å gjøre noe selv.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #4 Skrevet 7. november 2009 Ja, det er helt greit. Men hun vil ikke engang vedkjenne seg at det er farsdag siden det ikke er hennes barn. Nå skulle de ha barnet denne helgen pga farsdagen, er egentlig min helg. Men så snakket jeg med han igår fordi han ringte meg. Og da sa han at det ikke ble noe feiring fordi hun ikke liker det. HI
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 Da er det han som er fjotten her og ikke feirer farsdag fordi hun ikke vil det. Personlig synes jeg morsdag og farsdag er tøv. Men det er en annen diskusjon
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #6 Skrevet 7. november 2009 Slapp av. Barnet har vel ingen glede av farsdag, dét er det handelstanden som har. Og evt. større barn som kan ta initiativet selv. Synes IKKE du skal blande det opp i at bf sin familie (bf, stemor og lite barn) ikke feirer farsdag. Hva om de ikke feirer Halloween eller fastelaven? Er det din sak og "stakkars barn"?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #7 Skrevet 7. november 2009 Nei, det er ikke min sak, men bf ringte og var lei seg. Var ikke snakk om stakkars barn heller, men det at stemor ikke vil VEDKJENNE seg at han er far. Går ikke på selve farsdagen, men det at hun sier at de skal feire slike ting når de blir foreldre sammen. Jeg sa til han at det ikke var min sak lenger å ordne så mye som et kort en gang siden jeg ikke vil tråkke over hennes grenser i deres hjem. Men saken er at han ER far og hun benekter dette fordi det ikke er med henne han har barn. Og poenget mitt er at hun ikke er slem med barnet, men at jeg er litt urolig for forskjellsbehandling når de får barn sammen når hun er slik som hun er nå. Og ja, vi, kjæresten min, barnet hans og jeg skal kun bake kake imorgen, ingen gave. Det er bare litt ekstra kos. Så har ingenting med handelstanden å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #8 Skrevet 7. november 2009 Problemer her er jo ikke henne, men HAN. Det er HAN som lar henne bestemme og styre showet i hjemmet. Og om HAN vil ha det slik så får HAN bare leve med det eller så får HAN gjøre noe med det. At hun ikke ønsker å feire farsdag ser jeg på som helt normalt siden hun selv ikke har barn. Men om HAN ønsker å feire så får HAN sette ned foten og si at det skal vi gjøre. For en TØFFEL!!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #9 Skrevet 7. november 2009 Så at de skal feire når de får fells barn er greit? Jeg for min del gleder meg til å gjøre noe ekstra koselig for kjæresten min den dagen for å gi han litt oppmerksomhet for den rollen han har som far. Selv om det ikke er mitt barn vi gjør det med. Og hvis vi en dag får barn sammen så er det ingen forandringer for jenta hans.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #10 Skrevet 7. november 2009 For ei dustekjerring. Får håpe han kvitter seg med henne da, etter en stund...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #11 Skrevet 7. november 2009 Hvis gutten er så stor at han skjønner at det er farsdag og gjerne vil gjøre litt stas på faren sin hadde jeg selv sammen med han laget en kake og kort som han kunne ha med til pappan sin imorgen. Nei det er ikke din oppgave å stelle til farsdag hos eks'en din, men det hadde i såfall vært for å gjøre barnet glad. Å lage en kake og kort sammen med han koster verken mye eller tar lang tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå