Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Dvs jeg har svin, ungen er frisk. Er det stor fare for at han smitter andre? Er usikker på om jeg tør sende ham...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 Tror jeg hadde droppa det, men jeg vet ikke....
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #3 Skrevet 7. november 2009 Holder du svin? Eller har du influensaen? Jeg hadde også vært usikker, og tror ikke jeg hadde tatt sjansen på å sende ham....
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 Jeg synes det er direkte dårlig gjort av deg å sende ungen din i barnebursdag hvis du har svineinfluensa.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #6 Skrevet 7. november 2009 Ikke send han! Hvor lenge har du vært syk? Kanskje han blir syk i morgen og smitter hele selskapet i dag....
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #7 Skrevet 7. november 2009 Fra FHI.no Spm: Kan man smitte andre før man selv kjenner de første symptomene? Svar: I studier er det målt virusutskillelse fra personer som blir syke, noen timer før de får symptomer. Virusutskillelsen er da lav, og mangel på symptomer som hoste og renning fra nesen gjør at vi i praksis ser bort fra at personer i inkubasjonsperioden (tiden før sykdom bryter ut) kan smitte andre. Unntaket kan rent teoretisk være personer som lever tett sammen, og som har svært nær kontakt. Så lenge barnet er friskt, så hadde jeg ikke holdt barnet hjemme. Man sender jo også friske barn i bhg/skole selv om noen hjemme har sykdommen.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #8 Skrevet 7. november 2009 Problemet er foreldres varierende vurdering av frisk.
Tipp topp Skrevet 7. november 2009 #9 Skrevet 7. november 2009 Så lenge barnet er friskt og det ikke er du som må levere hadde han fått gå. Kan ikke være hjemme fra jobb eller barnehage bare fordi noen i husstanden er frisk hvis personen selv ikke er syk.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2009 #10 Skrevet 7. november 2009 Så lenge han er frisk, så kan du sende ham i bursdag. Bare ikke vær med selv, slik at du smitter andre. Jeg spurte om dette på apoteket i går fordi ene ungen her skulle noe i helgen. Ungen er frisk, men jeg har influensaen. Det var ikke noe problem, for en er ikke smittsom når en er frisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå