Gå til innhold

Til dere som blinker med lysene for å advare

Anbefalte innlegg

Skrevet

andre bilister om at det er kontroll. Kult at dere gjør det på motorvei og hovedveier, men tenker dere ikke på at det kan redusere ulykker i tettbebyggede strøk? Har 2-3 stk (hun ene faktisk kona til en kjent fotballspiller) som kjører som svin her i gata, og kan lett meie ned hvem som helst, når som helst. Ville gjerne at de skulle bli tatt i kontrollen i dag. Men neida. Folk som kommer kjørende, blinker med lysene for å advare at de må senke farten pga kontroll. Skjønner man ikke at slike mennesker må bli tatt for at de skal skjønne alvoret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blinker bare dersom en som kommer mot meg mangler lys i fronten. Og det har ikke med advarsel å gjøre, men sikkerhet for alle.

Syns faktisk at de som råkjører bør bli stoppet og bli tatt for det de gjør.

Skrevet

Jeg blinker for ørnen.

Helt enig, annie 1.

Skrevet

så du tror seriøst at en rik fotballfrue bryr seg om en bot?

Skrevet

Tror DU at hun bryr seg mer om de "snille" i gata?

Skrevet

Typisk mannfolk, råkjørere og ørner å blinke for advare mot kontroll. Samme ulla hele gjengen.

Skrevet

Samme som den derre helvetes reklamen på tv, hvor de begynner med " 8 av 10 kjører i dag over fartsgrensen" (eller noe slikt).. "ja," tenker jeg. "Dette må jo være for trygg trafikk!" Men neida, de fortsetter med "Hvis du sender radar til ****, kommer det automatisk opp melding når det er kontroll nær DEG!"

Det hjelper jo på å få ned ulykker.

Skrevet

De holder ikke kontroller inne på et boligfelt da, om det er der du bor?

Skrevet

Er litt delt i meningen her. Å blinke med lysa for å varsle kontroll, kan jo også redde liv. Jeg blinker kun hvis jeg ser dyr langs vei eller for å varsle møtende sjøfør om at veska står igjen på taket etc. Så ett skilt med "fare for radarkontroll" i Tyskland for noen år siden. Vi syns det var morsomt og unødvendig da, men skjønner vel det preventive nå.

Skrevet

HI: Har du tenkt på at det kan redusere ulykker i tettbyggede strøk om du blinker med lysene for å advare andre, selv om det IKKE er kontroll?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...