Overraskelsen Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Lillemann er ikke overbegeistra over å ligge på magen, men han må jo trene litt, skal det bli muskler av det. Det hjelper å legge et sammenrulla håndkle under brystkassa hans, så han får litt hjelp (tips fra HS) Han er 3 mnd, hvor mye bør han trene om dagen tror dere? Ikke det at jeg tar tida, men det er jo greit å ha en viss idé
Snuppa + Spire Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 Vet ikke hvor lenge som er "riktig", det kan nok HS din svare bedre på. Men om han er ukomfortabel på magen, vil jeg tipse om en sjekk hos kiropraktor - kanskje han har litt vondt i nakken....?
Neijasså... Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Vesla her er også 3 mnd og ligger på magen på gulvet noen minutter av gangen og kanskje 5-6 ganger om dagen. Hun blir brått misfornøyd når hun blir sliten og begynner da å "gnure" nesa ned i teppet sitt. Jeg har henne også av og til på magen på sofaen slik at hun kan kikke ut i rommet. Da holder hun ut litt lenger, sikkert fordi det er lettere å få sett ting fra litt høyde enn fra 5 cm over gulvet... Men mest ligger hun med sin mage mot min, slik at vi kan se hverandre i øynene. Da kan vi "prate" lenge, og det er ikke så slitsomt for henne siden overkroppen er høyere enn underkroppen. Plutselig en dag så løsner det, og så blir det gøy å ligge på magen. )
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 Her har vi heller vært dårlig til å trene på magen dessverre. Han blir jo så fort utålmodig. Så vi trener heller flere ganger, men ikke mer enn et par minutter hver gang. Noen ganger lengre, kommer litt an på hvor mye "sutring" det blir
Overraskelsen Skrevet 7. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2009 takk for tilbakemelding! Jeg tror ikke han har vondt i ryggen - han er nok bare litt frustrert over å skulle løfte på det tunge hodet sitt. Han er mer tålmodig når han blir løftet litt opp av den håndklepølsa under brystet, eller når han kan kikke på meg fra kanten av stellebordet. Skal følge med - hvis ikke utviklingen er positiv, så tar vi en tur til kiropraktor.
Gjest Skrevet 7. november 2009 #6 Skrevet 7. november 2009 Min (12 uker) ligger på magen 4-7 ganger for dagen, og da ligger hun til hun blir lei. Noe som normalt er 5-7 minutter. Hun er veldig sterk for alderen da. Løfter seg godt opp (hode i over 90 graders vinkel i forhold til ryggen), hviler på armene og ser seg rundt, så hun får jo mye ut av å ligge på magen siden hun har mye bedre utsikt da enn når hun ligger på rygg, men til slutt blir hode for tungt for henne og hun må senke det, og da er det ikke gøy lenger ;-) Vil tro det blir mer mageligging når hun ruller rundt selv. Guttene mine var ikke så veldig glad i å ligge på magen slik vesla er (og heller ikke så sterk), men med en gang de begynte å rulle selv så ble jo dette endret fordi de da nødvendigvis lå mye på magen hver dag. Du skal se det kommer en endring hos dere også når rullingen begynner :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå