Gå til innhold

Ang. Fødselsjournal.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen her inne vet om det går ann å se igjennom journalen fra forrige fødsel.? noen her som har gjort det? jeg skal ikke føde på samme sykehus som sist. har sykehuset som jeg skal føde på nå denne gangen. journalen eller må jeg henvende meg til det forrige sykehuset.? Opplevde noen ganske alvorlige blødninger sist tenkte at det kansje var greit for legen jeg skal til samtale hos fikk denne journalen slik at han kan sette seg litt inn i situasjonen

satser på at noen av dere kloke damer der ute har noen gode råd på en fredagskveld :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om en kopi av journalen der du fødte sist, så har du den (vet om flere som har fått det). Usikker på om det nye sykehuset har tilgang til den, men det skulle jeg nesten tro de hadde.. Ellers kan du jo ta med kopien og vise når du skal på samtale

Skrevet

Mener du har krav på å få journalen din. Men hvordan du får tak på den hvet jeg ikke.

Skrevet

Jeg fikk med meg den fra sykehuset den dagen jeg ble utskrevet etter fødsel i juni 2007 ved st. olavs. Men så har vi flyttet litt og jeg fant den ikke, så da bare sendte jeg et brev til sykehuset med mitt navn, fødsels og personnr samt hvilken dato lilleutt ble født til fødeavd der jeg fødte og ba om å få tilsendt en kopi av journalen min til den og den adressen. De er visst nøye med skriftlig henveldelse på dette, men det gikk veldig greit da. Fikk den et par-tre uker etter at jeg sendte forespørselen.

Skrevet

Ihht pasientrettighetene har du full innsynsrett i egen journal og krav på å få utlevert en kopi av den om du skulle ønske det. Det er imidlertid liten sannsynlighet for den nye fødeavdelingen har tilgang på din gamle journal så du bør ta kontakt med forrige fødeavdeling og be om at kopi av journal sendes deg som du så tar med på der du skal føde nå.

Lykke til!

Skrevet

Det er bare å henvende deg til det sykehuset du fødte på og be om å få tilsendt kopi av partogrammet og journal. Jeg har mine forrige og det er jo arti å ha for ettertia også. Jeg betalte litt for kopi og porto.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...