Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 ... Er det bedre å ha barnevakt hjemme hos seg selv første gang kansje? Jeg er alene med mini og trenger snart å komme meg ut litt alene, men vet ikke om jeg tør ennå...
Miztery Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 Hun var åtte måneder, og da lå hun hos svigers som bor 300 meter unna oss. Tror svigermor ringte 6 ganger i løpet av kvelden for å spørre om ting.. En uke etterpå lå hun hos mamma.. (Det var påske, og vi hadde lyst på et par fester)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 Å? Ja, det er kanskje det Men jeg tok feil, hun var 4 uker. Vi var 2 uker på sykehuset etter hun ble født, og 2 uker etter det sov hun hos tante Gikk overraskende greit, men var litt rart.. Hun har sovet borte flere ganger etter det, og vi synes det er helt topp å kunne klare å la henne være hos andre.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #6 Skrevet 6. november 2009 Vææ jeg kan ikke gå her til hun er 8 måneder før jeg kommer meg ut kjenner jeg...
Lea Laus Skrevet 6. november 2009 #7 Skrevet 6. november 2009 4 uker tror jeg. Har full tiltro til min mor, og lillemor hadde det helt topp!
Gjest Skrevet 6. november 2009 #8 Skrevet 6. november 2009 Hun var i overkant av ett og et halvt år. Hun sov da hos mammaen min, vi var på julebord, jeg var gravid og dermed edru og klar til å komme til unsetning dersom det skulle oppstå problem. Etter det har hun sovet borte èn gang til, da var hun to år, og vi var i bryllup. Minste ble lånt bort når hun var 4 mnd- av samme grunn som toåringen var borte- bryllup. De har ikke sovet borte noe utenom disse to gangene, men skal låne de bort igjen om et par uker.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #9 Skrevet 6. november 2009 Eldste var 8 mnd gammel og sov en natt hos mommo (jeg var på julebord). Andre var rett over året og var hos mommo sammen med storebror i to netter mens jeg og mannen var på hotell Tredje er nå 2,5 år og har aldri sovet borte. Minste blir 9 mnd og har aldri sovet borte. Vi har sjelden barnevakt fordi det er vanskelig å få noen til å passe fire barn, eneste vi kan spørre om hjelp en min mamma og pga sykdom klarer hun ikke alle fire på en gang. Om du har pålitelig barnevakt som du stoler på og ungen får i seg mat uten deg ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kunne ta deg en tur ut alene. Hvis du er alene synes jeg du skal finne deg en pålitelig barnevakt som kan være hjemme hos deg fast jeg, kanskje en ettermiddag/kveld i uka, så kan du trene, gå på besøk eller hva du måtte ha behov for. Vi trenger alle litt tid for oss selv av og til. Du trenger ikke ha dårlig samvittighet for det.
Miztery Skrevet 6. november 2009 #10 Skrevet 6. november 2009 Skrev jeg at du måtte vente til din var åtte måneder?? Gjør det du føler for, jeg hadde ikke behov for å gå ut før, eller jeg var ute på byen en gang før det, men da var pappaen hjemme og passet på.. Han ringte ganske panisk halv fire og lurte på hvor jeg ble av, var ei som hadde våknet og ville ha pupp.. Da var hun vel ca 6 måneder!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #11 Skrevet 6. november 2009 Tja..enda ikke skjedd, de er tre år.
Gjest Skrevet 6. november 2009 #12 Skrevet 6. november 2009 Men jeg har jo vært ute flere ganger enn det, barna har jo en far...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #13 Skrevet 6. november 2009 Jeg har flere rett rundt meg som jeg stoler på, familie og sånn,men... Syns fortsatt det er vanskelig, burde egentlig bare hoppe i det å la henne sove over en plass. Jeg vet hun kommr til å ha det fint, er mer om jeg klarer det tror jeg:p Samvittigheten vet du...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #16 Skrevet 6. november 2009 3 mnd. jeg skulle på bursdagsfest hos bestevenninnen min, så småen lå hos tanten og onkelen sin. jeg grein hele veien bort til venninnen min,(var visst ikke helt klar for det;)) men gikk fint etterpå, og småen koste seg=)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #17 Skrevet 6. november 2009 Eldste var just blitt et år første gangen da sov han hos mine foreldre. Minsten var en mnd, måtte være med eldste for han skulle ta mandlene så da sov han to netter vekke.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #18 Skrevet 6. november 2009 Jeg er alenemor, og har vært det begge gangene jeg har fått barn(fra jeg var gravid). Første var vel ca 5 måneder, og da med besteforeldre en natt. Jevnlig etter dette, en og annen helg. Andre var over 10 måneder, fordi jeg ammet til da. Far hadde ikke overnattinger grunnet at han ikke stilte opp generelt, noe besteforeldrene gjorde. Så barna kjente besteforeldrene mye bedre enn faren. Men barnevakt hjemme er jo ikke å forakte, da:) Gjør alt slikt mye enklere, selv om morgenen etter kan bli slitsom:)
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 6. november 2009 #19 Skrevet 6. november 2009 storebror var rundt 6 mnd, og det gikk helt fint.. har sovet flere ganger borte etter det, han liker det veldig godt lillesøster er 6 mnd nå, har ikke hatt henne på overnatting enda, men blir nok ikke så lenge til! då skal eg og mannen kose oss litt aleine
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #20 Skrevet 6. november 2009 Men er det veldig feil av meg å ønske å gå på ut på fest eller noe nå når hun ikke er mer enn 6 uker? Føler alle andre er så tålmodige med slike ting... Tror jeg vil ut fordi jeg ikke har følt at jeg har hatt noe sosialt liv værken da jeg gikk gravid eller nå... har vært alene hele tiden...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #21 Skrevet 6. november 2009 Kjør på! Ta deg en fest og slipp deg løs. Jeg tror man blir en bedre mor om man får koblet ut litt og ladet batteriene:)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #22 Skrevet 6. november 2009 Kjør på! Ingen grunn til at du og skal bli en av de klamre-seg-til-ungen-til-den-er-25-mødrene, som aldri har ungen borte på overnatting!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #23 Skrevet 6. november 2009 Snuppa her var 3 uker når hun var hos besteforeldrene på første overnatting. Vi skulle ikke noe, men de hadde sååå lyst til å passe henne så vi fikk sovet en hel natt. Jeg tenkte at for meg er det beste å bli vant med det nå (Reiser mye med jobben)enn å plutselig skal være uten henne e natt om et år eller noe. For oss gikk det kjempefint. Hun har sovet bort 3 ganger siden da, og er 3 mnd nå. Dessuten jobber jeg en dag i uka, og da er hun hos sin bestemor også.. Og det er ikke noe unormalt mellom min datter og meg. Jeg koser meg masse sammen med henne og hun er det beste som har hendt meg. Så det er ikke slik at jeg vil ha henne bort altså. Lykke til, du finner nok ut når dere er klare for å være fra hverandre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå