Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 Der kjem han Gammel-Jo med gammelmerra Og med gammelkjerra gjennom gammeldæra Han ska oppi potetsenga oppi potetenga Og plukk gammelpotet, gamle mann' Han hi på gammeljakka si og gammelbuksa si Og gammelhatten sin og gammelvottan sin Fer når'n plukke gammelpotet trøng'n berre gammelklea han Herra va gammel Herra her va gammel Herre va gammel gammelpotet det gitt Herra va gammel ja herra va gammel ja
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Det kom en ørn flygende over havet og slo seg ned hos meg Et øyeblikk som varte flere dager men i ettertid føltes som sekunder Den hadde med seg lykke på veien og jeg ble glad i den Jeg ville så gjerne at den skulle bli hos meg, men den fløy igjen
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 Thorleif Auerdahl ØRNELAND Fra alfarvei og frit for sig der ligger ørneland .... Det straaler frem i dagen selv og blaaner av et himmelhvælv i morgensolens brand. .... Det troner som en helligdom av livets skapertrang; - men oppe i dets hvite flor paa bleke taakebremmer bor en ørn med kongerang. Og der er fred og der er sted for tanker, milevidt .... Og derfor, om jeg høres kan jeg ønsker ørn: Mit fædreland var grænseløst som dit!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå