to gull Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Begge mine er vaksinert, men har klart å få influensa nå før vaksinen virker....... Lurer på om jeg skal prøve å gi dem tamiflu og ønsker at noen deler erfaringer med det.
Mille** Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 Når snuppa mi (på 11 år) våknet i natt med alle symptomer på svinesyka så var jeg ikke sen om å dra på apoteket for å få tak i tamiflu i dag tidlig. Hun ble bedre allerede etter første kapsel. God bedring!
togutter-08og10 Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Vi måtte gi opp etter 3 doser. Han nektet plent og vi tvang det i han (helt forferdelig å gjøre) men da han kastet opp etter 3. dosen så ga vi opp. Han ville absolutt ikke ha noenting i munnen av vått eller tørt da. Men nå er han blitt frisk på egenhånd, tok ca en uke.
Cat.68 Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 Jeg har begynt med det forebyggende idag til jenta mi,(har jente i risikogruppen) og siden det er så stort utbrudd av svineinfluensa både i nabolaget, barnehagen og skolen til storesøstra så mente farmasøyten det var det beste. For å få rett dose måtte jeg blande det ut i vann, men så blandet jeg det igjen i Sanasol, den er så sterk i seg selvt i smak at tamifluen ble ganske godt maskert. Så fikk hun litt ekstra Sanasol rett etterpå. Det fungerte fint.
neekap Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 feberen til jenta mi (17 mnd) gikk ned dagen etter vi startet med tamiflu. Smaker høgg, så du må blande den ut i noe. Vi brukte yoghurt )
UnePune äntligen hemma! Skrevet 6. november 2009 #6 Skrevet 6. november 2009 Gav første dose til minstemann i går kveld. Har ikke merka noe til virkning, han har enda høy feber så fort virkningen av paracet går ut. Tamiflu er vel heller ikke medisin mot influensa, men en medisin som gjør at den kan bli mildere og gå over fortere, eller? Så jeg forventer ikke at han blir frisk, men håper å slippe de kjipe sidene med svineinfluensaen(hvis det er den han har da...).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå