hol(L)y COW Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Hvilke er deres favoritt-mammaklær for tiden og hvor har dere kjøpt de? (Det kan sef være vanlige klær så lenge det funker!) Her er mine tips: 1. Tynn grå "bestefars"-genser fra mammakolleksjonen til Zara. Sånn god og passe lang passform til ca 150 kr. Angrer på at jeg ikke kjøpte flere, tror det var en spesialkolleksjon de kan ha solgt ut, men om noen finner de - anbefalest!! 2. Kjoler fra Lindex. De har noen med litt romantisk stil som har liv rett under puppene nå. Med ermer og V-utringing. Går til knærne så fungerer kjempebra med voksende gravidmage! Det er litt blonder så kan pyntes opp og ned enten med støvletter eller finsko. Jeg kjøpte i str. 40 og da har jeg god plass til at puppene blir større, og magen kan vokse så stor den bare vil. Skal brukes i jula også er planen! Ca 350 kr. 3. Devold ullgensere. Når jeg vokser ut av mine kommer jeg til å gå over på sambo'ens De er så gode å daffe rundt i hjemme - er lange i ryggen og går godt nedom magen.
gutt060606&jente010110 Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 et par mammatunier fra h&m....kjøpte først en, og den var så behagelig at eg kjøpe en i en annen farge og til uteklær kjøpte eg først en slags strikkekåpe på gina tricot(er ikke helt sikekr på hvordan det staves) men den ble for tynn nå som det er blitt så kaldt, så kjøpte megen slags strikkejakke på herreavdelingen på h&m...den er foret inni, så den er vindtett og veldig varm, så den blir nok godt brukt fram til termin=)
Abracadabra Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 har kjøpt et par tynne treningsbukser (en grå og en sort) på H&M som jeg bor i for tiden, superbehagelige!!! skulle kjøpt dem for et halvt år siden, sukk... de ser jo ikke ut hihi - men de er SÅÅÅÅ gode!
NostraStoria Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 Satser på komfort med litt stil.. 1.Har kjøpt leggings fra Boob, strikken går over magen og de er bare helt fantastiske å ha på. Gikk i mammabukser før dette, men greier nå ikke å gå tilbake til bukser etter at jeg startet med tights. Og jeg savner ikke de gamle buksene mine i det hele tatt! Gruer meg litt til jeg ikke kan gå i mammatightsene lenger, hehe. 2. Må jo ha tunika til tights..har kjøpt et par lange skjorter fra H&M, har ellers funnet noen lange topper/gensre (fra Cubus og H&M) så blir både mammaklær og "vanlige" klær. 3. Vinterkåpe fra H&M i A-form, så i utg punnktet ikke er mammakåpe, men passer perfekt til en stor og voksende mage.
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 Bor i en grå joggebukse fra daniel franck og singlet'er fra cubus. (Elsker den lange trenden vi er inne i nå!) Med en eller annen åpen jakke på er den stilen helt bankers å labbe rundt i :-P Ellers har jeg kjøpt tightser og tunikaer, også på Cubus. Tightsene er såpass høye i livet at jeg får dem GODT oppover magen enda, og hvis de skulle bli for små for magen så er de akkurat passelig stramme til å ha under uten at det blir ubehagelig :-) Elsker motebildet for tiden! Helt perfekt tid å gå gravid!
Helverine Skrevet 7. november 2009 #7 Skrevet 7. november 2009 Har Zara mammaklær? Hurra! Gjett om jeg skal dit på tirsdag
Tabitha Skrevet 8. november 2009 #8 Skrevet 8. november 2009 Jeg kommer til å være høygravid i januar-februar, og lurer seriøst på hvordan vinterjakken skal være som er stor nok til den enorme livvidden det sikkert blir. Kan jo bruke en jakke som er åpen framme, men det blir kanskje litt kaldt.
NostraStoria Skrevet 8. november 2009 #9 Skrevet 8. november 2009 Nå vet ikke jeg hvor i landet du bor (ifht hvor kald vinter du tenker på) men ville prøvd med en A formet kåpe! De selger på H&M med avtakbar pelskrage..bare et tips hvis du vil prøve! Jeg har kjøpt den i sort - helt genial! satser på at jeg kan bruke den frem mot termin i januar.
noepågang FØDT Skrevet 8. november 2009 #10 Skrevet 8. november 2009 til supersynser. Sist jeg var gravid ventet jeg desember barn. og orket ikke bruke penger på ny kåpe, (føste baby og masse annet å bruke pengene på) så jeg kjøpte meg heller lange tykke sjerf og hadde jakken åpen.. Var jo ikkje såå mye ute. Mest ut og inn av bilen til og fra jobb, og til kafeer og handling å slikt. Passet Tromsøklimaet fint i 06
Tabitha Skrevet 8. november 2009 #11 Skrevet 8. november 2009 Kjenner også jeg er for sparsommelig til å kjøpe en svær jakke til 1500 kroner, som bare skal brukes i noen måneder ;-) Har også litt med lagring i etterkant å gjøre. Bor sør i landet, men det kan likevel bli noen minusgrader her. Jeg så hun SV-dama som er gravid bli intervjuet foran Stortinget, og jammen virket det ikke som hun brukte en løsning med et gigantisk skjerf foran! Får kikke litt på de kåpene hos H&M, takk for tipset.
NostraStoria Skrevet 8. november 2009 #12 Skrevet 8. november 2009 Helt enig. Kåpa jeg snakker om koster 799 og kan brukes etter svangerskapet også, da det ikke er en mammakåpe - men perfekt form for mamma mager.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 9. november 2009 #13 Skrevet 9. november 2009 1.) Sorte mamma-tights fra H&M med over-knee-strømper med lange støvletter utenpå. 2.) Skjorte-tunikaer (1 svart og 1 lilla) fra H&M som jeg styler opp med ørepynt, skjerf o.l. 3.) Til pent har jeg en florlett tunika fra Vero Moda eller en trikot-kjole fra Lindex som er skåret av under brystet i litt gresk-gudinne stil selv om den er svart. 4.) Bruker også vanlige bomullstopper til 99 kr fra H&M med en mamma-singlett under til type army-mammabukser til hverdags. 5.) Til ytterklær bruker jeg en vinterjakke jeg kjøpte i høst hos Lindex som er A-linjeformet med rynker over brystet som gjør den romslig for vekst. Kan fint brukes etter graviditeten.
♥Madame_Mim♥ Skrevet 9. november 2009 #14 Skrevet 9. november 2009 Mammatights!? hvordan i all verden har jeg klart å unngå å finne det på HM??? haha ja da var dete en liten handletur dit da... Her hjemme bor jeg i min trofaste gamle joggebukse, med lange singleter fra cubus over. Må også si meg enig med dere andre her. Moten i år passer meg helt perfekt. Et hav av gensere å velge mellom!!
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 9. november 2009 #15 Skrevet 9. november 2009 Favoritten er de tynne bomullsklærne fra HM! De bruker jeg hele tiden hjemme. Skal jeg ut fresher jeg det opp med en cardigan og et skjerf, eller bytter til noe litt fixere. Veldig glad i skjørt for tiden... Og så er jeg superfornøyd med den fine vinterkåpa mi som har plass til en høygravid mage til og med, når den tid kommer )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå