Mockanin Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 men heldigvis en mild utgave. Han hoster og harker, er blek om nebbet, suttrete, litt feber og ser ikke frisk ut. MEN å holde seg i ro er helt umulig. Han maser og kjaser og leker og er høyt og lavt. Hadde han med til legen i går fordi jeg tenkte på streptokokker, det hadde han ikke men fikk beskjed om at det kunne være svineinfluensa. Dermed fikk vi beskjed av legen om å utsette alt sosialt fremover og ta noen forholdsregler. Har fått tamiflu til gutten og jeg har fått det forebyggende siden jeg er i en av risikogruppene og får vaksinen på onsdag. 14 åringen må være hos pappan noen dager lengre pga. dette. Vil jo ikke at han skal bli smittet. Savner han forferdelig nå. Kontordama hos legen kunne fortelle meg noe skremmende. For to uker siden ble et barn fra barnehagen testet positiv på svineinfluensa. DET har bhg. fått noen beskjed om fra foreldrene. Barnehagen har vært i kontakt med meg flere ganger pga. dette og kunne fortelle at dem ikke har noen barn som har vært hjemme de 8 dagene bydelsoverlegen krever man skal holde dem hjemme. Faktisk ingen barn som har vært hjemme i flere dager heller. Hva slags foreldre er det som sender barna i bhg. når dem vet at det har svineinfluensa? Er jo et barn som ikke har hatt store psymtomene, og derfor har det ikke blitt oppdaget av personalet. Jeg har sagt i fra at jeg vil helst ikke vite hvem dette er, om dem noen gang finner ut av det, for jeg har noe lite hyggelig å si til disse foreldrene. Har fått høre noen historier i dag om hva foreldre gjør for å slippe å ha syke barn hjemme. Er helt rystet over hva foreldre kan få seg til å gjøre.
3småtroll♥ Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 Kjedelig at sønnen din har blitt syk da, men det går jo heldigvis over;) Er helt enig med deg om folk som ikke holder barn/seg selv hjemme! Det er jo ikke rart at så mange blir smittet da folk har en slik holding... Jeg har selv eldste datteren vår hjemme for 2. gang på 2 uker... Forrige uke hadde hun symptomer på svineinfl. så jeg holdt henne hjemme 1 uke. Selv om hun ikke var syk mer enn 3-4 dager ville jeg jo ikke risikere å smitte andre som kunne blitt skikkelig dårlig. Men nå ligger hun igjen- begynte på onsdag med vondt i halsen og høy feber. Var skikkelig dårlig, men er heldigvis bedre i dag. Er nå kvalm og har kastet opp, men feberen har gått litt ned hvertfall. Blir jo å holde henne hjemme i 1 uke igjen for nå tror jeg mer på at det er det hun har. Ingen av oss som ble smittet sist så tror ikke det var det da. Kjedelig å brukke masse sykt-barn dager på det, men slikt er det bare!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå