ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Er veldig allergisk mot det meste, særlig stöv. Og nå som jeg helst ikke skal ta medisiner mot det, blir jeg snart gaaal :-o Har klödd så mye i nesa at jeg har store sår både på innsiden og utsiden. Er også konstant tr¨tt og har vondt i hodet. Vil jo helst unngå å ta medisin, siden de sier man skal vise forsiktighet, spesielt i 1. trimester. Er bare i 5. uke. Legen sa jeg kunne ta Avamys nesespray, men leser at det er få studier av dette på gravide, så da blir jeg litt skeptisk... Driver vanligvis med allergivaksinering, men måtte vente litt med det til 2.trimester. Flere? Hva gjör dere?
Abracadabra Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 jeg har høysnue selv, og har nå for andre gravide-sommer på tre år lidd meg gjennom uten medisin, for eneste allergimedisinen som var trygg var polaramin, og jeg går rett i koma av dem! blir skikkelig trøtt. har ikke hørt om noen alternativer dessverre... men jeg vet at det er ikke alle som blir trøtte av dem, har du forsøkt det? min mann tåler dem veldig godt, jeg er så irritert hehe
hol(L)y COW Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Jeg er allergiker og allergien har blitt værre iløpet av svangerskapet. Før var det bare pollen og dyr. Nå derimot.... Støv, parfyme, røykelukt, you name it. Nyser som en idiot, og haaater i stillhet når de som røyker setter seg ved siden av meg på bussen. Klør i øynene og halsen. PYTON.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 6. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2009 Uff, Abracadabra og mars_10, ja dette er PYTON! Tror jeg bare må ta noe snart. Har fölt meg syk i flere dager nå, og det må nok være derfor. Men tok dere noe i 1. trimester? Tabletter eller noe lokaltvirkende? Er så redd for at det skal skje noe pga dette....
hol(L)y COW Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 De dagene det ble alt for pyton i sommer tok jeg nesespray.... Men det var sikkert ikke mer enn en gang i uka, for var som deg veldig redd for ukjente bivirkninger....
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 6. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. november 2009 Kunne önske jeg kunne sett en skikkelig undersökelse på dette, så jeg kunne slå meg til ro med at det ikke var farlig...
shira Skrevet 6. november 2009 #7 Skrevet 6. november 2009 uups jeg har tatt allergi medisin under 3 svangerskap jeg, tanken har ikke slått meg at det kan være farlig. Heldigvis er alle barna friske og allergi-fri. Føler med dere, har allergi mot alt fra støv til frukt og grønt selv og vet hvor irriterende og vondt det er med rennende øyne og kløende nese.
vilhahøstbabyda<3 Skrevet 7. november 2009 #8 Skrevet 7. november 2009 Tok Polaramin under svangerskapene fordi det ikke går over til fosteret. Men jeg SOV absolutt hele pollensesongen. Rene sovemedisinen.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 7. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 7. november 2009 Det er jo forsåvidt betryggende å höre da, shira :-) Hva tar du nå da? Hvor langt på vei er du?
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 7. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 7. november 2009 hehe... ikke göy å bare sove heller, nei... men om man tar den för leggetid da? Henger det i langt utover dagen også? Jeg jobber netter, og jeg sover egentlig dårlig etter nattevakter, så kanskje det bare hadde vært bra!? :-)
shira Skrevet 7. november 2009 #11 Skrevet 7. november 2009 jeg tok polarmin første gang, cetrizin med andre og 3. mann og nå bruker jeg kestine, men det er ikke så ofte på denne tiden av året, bare når jeg skal på besøk til folk med katter, hvis det var meg du spurte ; )
vilhahøstbabyda<3 Skrevet 7. november 2009 #12 Skrevet 7. november 2009 Kan man ta Kestine under svangerskapet da? Jeg fikk ikke det, var da legen skrev ut Polaramin til meg. Om det funker å ta den på kvelden vet jeg ikke, den var uansett ikke veldig effektiv på allergien min. Når jeg ikke er gravid får jeg kortisonsprøyter og det er det eneste som har hjulpet på meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå