Gå til innhold

Synes dere denne problemstillingen er moralsk riktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som jobber som avd.sykepleier. På mandag er det planleggingsdag i bhg og hennes mann som jobber endel i utlandet er ikke hjemme for tiden. Hun presenterte for arbeidsgiver at hun måtte få en feriedag på mandag nettopp pga denne planleggingsdagen da datteren på 3 år kan jo ikke være alene hjemme! Arbeidsgiver krevde at hun stilte på jobb om så med datteren for de timene de mente hun måtte være der. Hun holder for tiden på med og sette opp juleturnus og dermed mente også ledelsen at hun burde bli ferdig med den i tide.

Hun foreslo at hun kunne ha hjemmekontor og gjøre det der, men de avslo avdelingen hun jobber på. Er helt matt på hennes vegne at hun ikke kunne ha hjemmekontor denne dagen når det er papirarbeid hun skal utføre. I tillegg hva har en 3 åring på jobb sammens med mamma og gjøre?

Hadde dere syntes dette var en ok situasjon for dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da hadde jeg tatt ut en sykedag. så vanskelig går det da ikke an å være. når hu alikevel kan gjøre jobben hjemme..

Skrevet

Hvis hun ba om å få ta en feriedag i dag, eller denne uka for den del, er jeg helt enig med arbeidsgiver. Dette burde hun ha ordnet for flere månder siden. Om hun hadde gjort dette klart før forrige turnus ble satt opp i det minste hadde hun stillt sterkere.

Skrevet

Nja, nei, var kanskje litt vanskelig av ledelsen å nekte henne det. Men her var det planleggingsdag på onsdag, og snupp på 4 år var med pappan på kontoret fra kl 08 til kl 14.15, da avspaserte jeg og kom å hentet henne. Gikk kjempefint. Var heldigvis ei anna dame på kontoret som også hadde sin 4 åring med seg, så de lekte og tegnet og løp i korridorene. Tror hun syns det var stas å få gå på jobb sammen med pappan sin. :o)

Skrevet

Bruker du egenmeldinger på slikt, når det atpå til er så opplakt at det dreier seg om skulk, mister du fort retten til å bruke egenmelding i det heletatt.

Skrevet