Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har smerter litt oppi underlivet og føler jeg ikke klarer å tømme blæra - litt sånn pulserende følse. Hva kan dette være? Er uke 27 nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en urinveisinfeksjon?

Jeg ville levert urinprøve med legen/legevakta ikveld. Det kan bli helt j..... dersom du venter for lenge.

Drikk MASSE - appelsinjuice eller annen "sur" drikke er best. Det kan hjelpe.

Skrevet

Kan nok være uvi du har, du bør kontakte legevakten og høre om du kan levere en urinprøve. Det er viktig å drikke mye, gjerne vann og tranebærjuice, men IKKE appelsinjuice det forsurer et allerede surt miljø. Har god erfaring med tranebær etter å ha hatt kronisk nyrebekkenbetennelse og problemer med uvi i 15 år;)

Skrevet

jja, dette kan høres ut som en uvi. Men....... Når du tisser, kommer det noe særlig eller kommer det for lite urin i forhold til hva du har drukket???

jeg pleier ikke å drive å "skremme" folk, men ta en tur til legen. hvis det sprenger og verker og du føler at du ikke får tømt blæra så kan det nettopp bety at du faktisk ikke får tømt deg skikkelig.

Noen (sjeldne) ganger så ligger plutselig livmoren slik at den sperrer for fullstendig tømming. Dette er ikke bra, da overstrekk av blære kan gi varige skader.... Nå sier jeg IKKE at dette gjelder deg, men det er viktig at hvis dette er problemet så får du kommet deg til legen slik at h*n kan engangskatetrisere deg for å sjekke om du har resturin i blæra etter at du har vært på do og tisset.

huff, jeg hater å være en av disse drama damene her inne;) men venninnen min opplevde dette og hun måtte ha hjelp til å tisse i flere uker før problemet ble løst.... Heldigvis er det veldig lett å engangskatetrisere seg, og det går over:)

og jeg kan være heeeeelt på jordet her, men det høres bare utrolig likt ut det venninnen min slet med...

Skrevet

ALDRI hørt at du ikke skal drikke appelsinjuice når du kjenner i en uvi? Man VIL at urinen skal bli sur fordi det skaper ugunstig miljø for bakterier - dette fikk jeg anbefalt forebyggende av en lege en stund jeg var mye plaget. Medisinsk blir det iallfall anbefalt.

Og de gangene jeg drakk 1 liter appelsinjuice med engang jeg kjente noe gikk det over.

Skrevet

Det er et gammelt kjerringråd som har blitt tilbakevist av eksperter. Jeg trodde også at jeg skulle drikke appesinjuice og gjorde det, med den virkning at jeg ble dårligere:( Det er vanskeligere for nyrene å filtere bort den sure (etsende) juicen enn f.eks. vann og tranebær. Har fått de rådene etter en del undersøkelser på sykehuset.

Skrevet

Ok det kan jo være noe jeg ikke har fått med meg.

Men du tror ikke at det er fordi du var plaget av nyrebekkenbetennelse og ikke vanlig uvi? Vanlig uvi involverer jo ikke nyrene på samme måte?

Skrevet

Vært plaget med begge deler, men klarer å holde det i sjakk ved å ta tranebærkapsler som forebyggende:)

Skrevet

Kjenner forresten veldig mye liv langt langt ned, kjennes ut som ungen sparker langt ned mot skambeinet - kan det bare være babyen som lurer meg - har hatt det sånn i hele dag. får liksom den følsen man har rett før man tisser når man har holdt seg litt lenge med ca 20 sekunders mellomrom. Tror det kommer mindre en vanlig når jeg tisser.

Skrevet

Hvis du kun har uvi kan du drikke appelsin juice, dette er bra. Men har det feks gått opp til nyerene (nyrebekkenbet), eller du har andre nyreproblemer skal du ikke spise sitrus frukter /juicer.

Skrevet

jeg var på legevakten i dag tidlig - fikk selexid. Stemmer det at jeg ikke skal ta noe kateter...tisser bare pitte litt når jeg er på do og det sprenger hele tiden???

Skrevet

Selexid er ett bredspektrum anitbiotika, så det hjelper deg forhåpentligvis :) Det bruker å bli bedre rimelig raskt om det er riktig medisin for de bakteriene du har.

Ikke vanlig med kateter når man har uvi. Full blære er den følelsen en uvi ofte gir, så man springer på do hele tiden - men det er jo begrenset hvor mye man kan tisse tilsammen liksom....

Men tisser du ikke mer innimellom når du har drukket mye? Det bruker ofte å være mindre vondt når blæra er full - da er det bare de siste dråpene som er fæle.... (men hjelper jo ikke mye når man må på do 5 minutter etter selvfølgelig....)Ikke la være å drikke for å slippe å gå på do iallfall, det gjør det bare MYE værre.

Vær obs om du får feber og blir dårligere, da kan det hende penicillinen ikke virker så du må ha en annen sort antibiotika.

Håper du snart blir bra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...