Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Ser mange skriver "folk uten utdannelse", om de som ikke har høyere utdannelse. Greit nok at de har kortere utdannelse enn de med høyere, det sier jo seg selv.. Men har ikke hjelpepleiere, omsorgsarbeidere, barne og ungdomsarbeidere, hudpleiere, helsesekretærer, frisører, snekkere, rørleggere, mekanikere osv en utdannelse da??
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Jo det har de. Jeg har ingen utdannelse, har bare allmennfaglig.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 Nå trenger man ikke fagbrev for å bli helsesekretær da, bare til infoo ;o) Hilsen helsesekretæren!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 Det er noen snobber som tror at bare de som har subbet rundt på et universitet, har utdannelse. Fagbrev står det respekt av, da kan du jo virkelig noe nyttig!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. november 2009 #6 Skrevet 6. november 2009 jeg ser ikke at fagbrev er noe mer nyttig en mange andre ting. men jeg er enig i at det også er en utdannelse
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #7 Skrevet 6. november 2009 Men en helsesekretær har nå en 3-årig utdannelse innenfor dette området da, fagbrev eller ei:) De får jo autorisasjon etter endt utdannelse.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #8 Skrevet 6. november 2009 Får og får... jeg er utdanna helsesekretær, men jeg har ikke sendt inn papireren til autorisasjon enda. Latskapen lenge leve
Gjest Skrevet 6. november 2009 #9 Skrevet 6. november 2009 Seff er det det. Ingen utdannelse for meg er noen som droppet ut av grunnskolen.
frk Nilsen Skrevet 6. november 2009 #10 Skrevet 6. november 2009 Det er en utdannelse ja, men ikke en høyere utdannelse..
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #11 Skrevet 6. november 2009 Nei, det er ikke utdannelse. Utdannelse er det man tar utover videregående skole. Alt det du nevner er på videregående nivå.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #12 Skrevet 6. november 2009 Men når man f.eks går på videregående og blir hjelpepleier, barne og ungdomsarbeider, frisør, kokk osv osv... er man ikke utdanna da?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #13 Skrevet 6. november 2009 Fra wikipedia: "Formell utdannelse refererer til retten en utdanning eller eksamen gir til yrkesutøvelse eller videre utdanning. Den opparbeidede rettigheten vil være basert på de evner, kvalifikasjoner eller kompetanse utdanningen eller eksamen har gitt." Det vil jo si at også 3-årig allmennfag/studieforberedende er utdannelse på lik linje og på samme nivå som fautdannelse/fagbrev. Til deg lengre opp som sa du ikke hadde utdannelse etter videregående
Gjest Skrevet 6. november 2009 #14 Skrevet 6. november 2009 Uenig. Siterer herved o' korrekte wikipedia: "Formell utdannelse refererer til retten en utdanning eller eksamen gir til yrkesutøvelse eller videre utdanning" Altsaa er videregaaende en utdanning, likeledes fullfoert grunnskole.
Gjest Skrevet 6. november 2009 #16 Skrevet 6. november 2009 Jaha, tror du at u-land som snakker om hvor viktig utdannelse er mener at alle burde gaa paa universitetet?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #17 Skrevet 6. november 2009 Unnskyld du misforstår. Jeg måtte le fordi vi la inn samme sitatet fra wikipedia samtidig.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #18 Skrevet 6. november 2009 Hvorfor heter det videregående UTDANNING da?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå