Gjest Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 noen her som har erfaring med tattovering i kors ryggen .jeg har en stor tatto er så nervøs jeg ikke får det pga det
HippieChic Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 Hei.. det kommer an på hvor langt opp på ryggen den sitter! (eller ned) Hør med jordmor, hun vet nok
Gjest Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Dersom du har tatovering akkurat på det område de skal sette ep. så kan de ikke sette, MEN jeg har allikevel hørt om ei som hadde tatovering over store deler av nedre ryggen og på ep.området som fikk epidural uten noe omtanke av legen. Jeg tror ikke jordmor nødvendigvis kan svare på om du kan ta epidural, jeg spurte jordmoren på sykehuset da jeg var på omvisning der, og hun sa at det måtte avgjøres av legen som setter epidural. Tenkte en del på det, men det ble ikke behov for epidural for min del så..
To tette og ei badehette ;) Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 Jeg har tattovering på nedre rygg som går oppover. De nevnte det ikke engang da jeg fikk epidural. Så hvis du vil ha epidural, så går nok det greit.
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 det kan være et problem, men om tattoen ikke er "hel" på hele område, dvs om de finner et lite sted med "bar hud" så kan de sette epidural. Det som er vanskelig med tattoe og epi er at man er redd for å stikk gjennom fargstoffet å på den måte mulig føre fargestoffe og da med påfølgende fare for betennelse inn i ryggmargen. men det vil legen vurdere. du skal se det går nok bra, om du blir nektet klarer du deg nok med andre preparater og når det kommer til stykke kanskje du ikke vil bruke noe likevel for alt går så greit.
nikolinee Skrevet 6. november 2009 #6 Skrevet 6. november 2009 jeg har stor tatoo på korsryggen, anesti legen sa da jeg fødte mitt første barn at det var stort sett bare tull at de me tatoo ikke fikk epidural. jeg fikk vertfall
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 6. november 2009 #7 Skrevet 6. november 2009 Som Sailor sier er det ofte de store dekkende tatoveringene som kan være et problem i forhold til epidural. Det skal strengt tatt ikke settes epidural gjennom områder dekket av tatoveringer. Noen velger kanskje å gjøre det alikevel..Men som regel er det ikke noe problem fordi de fleste har tatoveringer der det kommer "bar" hud til synet slik at man kan sette epidural der. Ellers så er det jo som du sikkert har fått med deg noen ulemper ved bruk av epidural, så om ikke det er en spesiell grunn til at du skal ha epidural er det kanskje ikke krise om du ikke kan få det. De fleste klarer seg jo fint uten. Men selvsagt kan det være godt å ha av og til...
Gjest Skrevet 6. november 2009 #8 Skrevet 6. november 2009 tusen takk for de svarene jeg har fått.får bare håpe og tro det går:-)
Gjest Skrevet 6. november 2009 #9 Skrevet 6. november 2009 hei igjen vil jo heelstt ikke ha epidural men har hatt to tøffe fødsler bak meg veer i 24 t i ett med begge begge lå i octiput og fikk beskjed hvis jeg be gravid igjen vile det nok bli en lik fødsel.tattoverte meg etter det .var ikke planlagt og bi gravid igjen men er det og gad for det men gruer meg for hater epidural men begge gangene har jeg måtte ta det for legen sa nok er nok .jeg holdt på i 18 timer i ett uten for hater den nåla.selv om det ikke gjør vondt egentig men har sprøyte skrekk .skulle ikke tro det når man ser ryggen min full av tatto heheheh
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 7. november 2009 #10 Skrevet 7. november 2009 Det kommer selvsagt an på tatoveringen, men minst like mye på den anestesilegen som skal sette epiduralen. Noen er kjempestrenge, andre ikke. Tror de er gått mer og mer bort fra at det er farlig å stikke gjennom litt farge. Mer problem med at de ødelegger en del av tatoveringen ved at de stikker i den. Det kan lage et lite arr. Det sier i allefall anestesilegene på jobben min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå