blond Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3359398.ece Hva tror du kampanjer som denne vil bety? Det er skremmende å se på, men om det har forebyggende effekt er jeg tvilende til. Jeg tror slike bilder kan vekke politikere og de kan sikkert brukes i anti-stoff kampanjer på skolen, men effektiv forebygging tror jeg ikke man får ved å vise slike bilder. Det er jammen meg på tide å rette fokus på rus"omsorgen" i Norge og se dem i et helseperspektiv i stedet for å ikke se dem i det hele tatt og behandle folk som om de ikke var mennesker.
moota m storebror&lillebror Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 Det er det teiteste jeg ser. Slike kampanjer som skal skremme folk fra å bruke rusmidler! Både svarte lunger og slike bilder som her var vist. Det hjelper ingenting. De tror de har kontrollen helt til det bikker for dem og da gir de rett og slett "f". Det er ingenting som hjelper, de gir jo blaffen i barna sine og i familien sin så at det hjelper, det er lite trolig! Enten er man nysgjerrig og prøver, og "vet" at man ikke ender opp slik, eller så er man imot med eller uten bilder av stygge folk.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 7. november 2009 #3 Skrevet 7. november 2009 Leste også dette innslaget på Aftenposten.no i går.....Men kan ikke si at det fenget meg noe særlig....Disse bildene, de så jo like ille ut, både før og etter.... Men å legge fokus på rusmisbruk, og de forskjellige stoffene er jo bare positivt. At folk for innsyn i, og forståelse for, at det faktisk finnes mange mennesker i dette land, som sliter med narkotika og rusmidler, er jo bra. Vi får høre alt for lite om dette, synes jeg. Staten gjør for lite, for å hjelpe dem!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Nei jeg tror ikke på det. Forebyggende arbeid tror ikke jeg skal så direkte være skremmende. Virker så langt fra sant til en ungdom på 12 år at slik blir du om du bruker amfetamin. Begynner jo som regel ikke rett på det. Tror forebyggende arb må være noe som treffer ungdommen på det ståstedet de er nå. Og også hånd i hånd med dette ha annet arbeid som jobber for tilbud til unge, fritidsaktiviteter og klubber som fenger barn og unge. Og hvis det skal ha noen effekt tror jeg de må få se dette i virkeligheten. Reis til ett behandlingshjem der de få se hvor mye de sliter, eller "ut på strøket", og la de få se dem med egne øyne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå