nuppa76 Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Jenta her på 4 mnd har begynnt å sove rundt.. Sover fra 18.30-19.30 til rundt kl 8.. Det hender innimellom at hun våkner rundt 5-6 for litt mat, men sover videre etterpå.. Mitt spørsmål er: Hvor mye bør hun sove på dagen når hun sover så mye på natten? Jeg legger henne rundt 3 ganger på dagen og sover da kun en halv time av gangen.. Virker gjerne grinete en stund da når hun våkner.. ' Hva gjør dere andre??
nuppa76 Skrevet 6. november 2009 Forfatter #2 Skrevet 6. november 2009 Glemte å si at hun også gjesper ganske mye gjennom dagen.. Og gjerne rett etter at hun har sovet,,
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Hun trenger sikkert litt mer søvn enn bare en halvtime per blund, så hadde jeg vært deg hadde jeg forsøkt å få henne til å sove lengre ved å legge henne i vogn slik at du kan bysse når du ser at hun begynner å våkne. Ikke noe gøy med trøtt og sur unge nei!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 vugge vogna heter det vel, ikke bysse
blå+? Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 Hei:) Jeg har en gutt på snart 9 mnd. nå. Han har sovet rundt fra 3-4 mnd. Fra kl. 18-08. På dagen har han 3 blunder, på minuttet 40 minutter, aldri mer eller mindre. Samme om jeg er ute og triller i timesvis eller om han får ligge i senga. Han blir fort trøtt på dagen ja, men jeg har prøvd ALT. Jeg har blitt en turbo på å få i orden husvask og klesvask på de 40 minuttene kan en si:p
MintCondition Skrevet 6. november 2009 #6 Skrevet 6. november 2009 Tassen her er 10 mnd, og har sovet natta rundt siden han var 6 mnd. Han sover ca 12 timer på natta, og 2-4 timer på dagen, fordelt på to dupper.
MiMa09 Skrevet 6. november 2009 #7 Skrevet 6. november 2009 Mini her i huset er snart 3 mnd og sover også rundt, fra ca 1930 - ca 0500 (for mat) og slokner igjen umiddelbart og sover til 9. Luksus for mor som er uthvilt hele tida. PÅ dagen sover han (hvis vi er hjemme) en times tid fra 10 - 11 og fra 13 - 16. Den lange økta på tre timer går bare ute i vogna, inne blir det mye mer oppdelt, da våkner han en del innimellom og ligger og titter litt rundt før han sovner igjen. Fra 16 er han som regel våken frem til legging, vi starter litt før 19 med leggerutiner. Han sovner også greit om den lange soveøkta på dagen er fra 14 - 17, men å sove noe senere enn det er ikke bra. Dette er altså hvis vi er hjemme, er vi ute på tur, barseltreff osv blir det betydelig mindre soving på dagen, for han har begynt å bli skrekkelig nysgjerrig. Da blir det mer sånn sove litt nå og litt da.
nuppa76 Skrevet 6. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. november 2009 Tusen takk for mange svar.. Hun sover kun i vogna på dagtid..Denne uka har jeg vært flinkerer å legge henne ut på en av dagsovingene og idag sov hun faktisk 1 1/2 time.. Tror jeg må bli flinkere å legge henne ut.. Men uansett er det jo superdeilig at de sover så mye på natta.. Får håpe det varer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå