Gå til innhold

Ang såpe i badevannet til baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er første gang mor.. På sykehuset fikk jeg beskjed om å bruke kun vann, å ikke såpe i badevannet.. Når begynnte dere med såpe?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte såpevann hver 14 dag fra den dagen hun ble født. Ellers var det kun vann og olje det gikk i :-)

Skrevet

Tror jeg brukte bare vann og badeolje ganske lenge. Også begynte jeg med en mild badesåpe (for baby) etterhvert

Skrevet

Min gutt er nå 10 mnd og jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har brukt såpe i badevannet. Bruker kun vann og en sjelden gang olje.

De gangene jeg har brukt såpe har vært i perioder med mye bæsjing der det gjerne har blitt litt gris(oppover rygg/nedover beina). Har da brukt såpe som lactacyd/asan uten parfyme og svært liten mengde.

Skrevet

Vi bruker aldri såpe i vannet. Begynte med sjampo når han fikk en del hår og såpe bruker vi kun ved behov når han er møkkete etter å ha lekt i sandkasse el.

Skrevet

Nesten aldri. Skolegutt neste år. Har brukt litt mild dusjolje ved dusjing. Og litt lactacyd etter eksplosjoner oppover ryggen.

Skrevet

Fikk beskjed om å ha en top to toe wash i håret hans, og det var all såpen som skulle i karet! Synes håret blir oljete og ekkelt med olje i vannet. Han har ganske mye hår. Bader han annenhver dag.

Skrevet

Lilla er 6 mnd, og jeg har aldri brukt såpe på henne.

Skrevet

Gulp........jeg har brukt mye såpe på jenta mi. Ikke hatt det i badevannet, men har alltid vasket henne med olje/såpe.

Hun er nå 1 år og 9 mnd og idag badet vi sammen i badekaret for første gang. Hun er blitt så stor at hun skal vaske seg selv nå, og holder frem hendene for å få såpe på. Jeg klarer jo ikke å la være, gir henne en dråpe på hver hånd og storkoser meg å se henne småre seg selv inn, eller klaske såpa i ansiktet mitt. Ser jo at det ikke er nødvendig med såpe hver gang, men har blitt slik her.....(dessverre)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...