Gå til innhold

Svineinfluensa igjen...dette med karantene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed om at man skal holdes hjemme fra jobb/bhg i 7 dager.

Men må man være innendørs hele tiden? Når det har gått feks 5 dager, er det da helt uforsvarlig å gå i butikken å handle om formen er ok?

Eller er man like smittefarlige da?

Er alene og det er ebgynt å bli manko på enkelte ting her+ at det hadde gjort seg med litt frisk luft..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står vel minst 7 dager, så da vil jeg tro det gjelder butikken også. Uten at jeg skal være skråsikker og påståelig. Har du ingen som kan handle for deg? Frisk luft kan du jo få på trappa. ;o)

Skrevet

ta på deg munn bind og vask deg godt på hendene før du går ut, så er det da ikke noen sjans for at du får smittet noen... ;o) trenger kansje ikke pelle på løsvekt som en gud heller:p hehe

Skrevet

jeg vet ikke. men vi kommer til å sulte igjel om vi ikke kan gå på butikken.

er det 7 dager fra første sykdomstegn? eller 7 dager fra man har blitt frisk?

Skrevet

Det er vel de 7dagene fra det bryter ut de sier, kan ikke dere som er syke få noen til å handle for dere? Frisk luf kan dere jo få av å være litt ute rundt huset hjemme :)

Skrevet

7 dager fra sykdomstegn.... send en slekting eller en nabo på butikken!! hehe

Skrevet

hehe... fine med at slektningen handler er at da betaler han også...hehe

men om det er fra første så kan vi gå på butikken i morgen, men vi er jo ikke friske

Skrevet

Hvis du ikke er frisk så syns jeg du skal holde deg unne steder med mye folk uansett hva regel sier..dette smitter så fort og heftig at jeg syns faktisk man kan vente til man er frisk :) men det er min mening, du gjør som du vil hehe :o)

Skrevet

Det er minimum 7 dager fra sykdomsutbrudd. Om man ikke er frisk etter 7 dager, så kan man fremdeles være smittsom. Det beste er jo selvfølgelig å få andre til å handle for dere, men må man så må man....

Er jo veldig fint om du f.eks tar på ett munnbind før du går inn i butikken, men forstår godt om du syns det er litt snodig da;) De mister forresten effekten etter ca 20-30 minutter, når de blir litt fuktige. Og skal du plukke fra fruktdisken har de fleste butikker nå spritflasker ståene som kunder kan bruke.

Om det kun er frisk luft det går på, så ville jeg tatt den ett annet, litt mindre befolka sted.

God bedring!

Skrevet

hehe.. ja, har ikke noe behov for å gå ut døra før mandag uansett. men jeg begyner å kjede meg helt vildt her. så noe må jeg kverulere om... hehe

Skrevet

At du kjeder deg skjønner jeg så innmari godt ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...