Gå til innhold

Hunden min er syk?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som jobber med dyr her? Hunden min har plutslig begynt å drikke store menger vann, og spiser lite... han ligger bare å sover.. Han var i fin form igår.(bortsett fra at vanndrikkinga har økt siste uka. Bør jeg ta han til dyrlege med engang? Er det vanlig at hunder får diabetes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke dyrlege, men erfaren hundeeier. Jeg vet ikke om hunder kan få diabetes, det har jeg aldri hørt om. Hvis han bare sover i morgen også ville jeg dratt til dyrlegen med ham. Eller kanskje du kan ringe og spørre i dag?

Skrevet

Dyr kan få diabetes, ja.

 

Få dette sjekket hos dyrlegen.

Skrevet

Kan være at hunden har spist noe som sitter fast i tarmen og derfor ikke klarer å spise?

 

Ville uansett tatt hunden med til en dyrelege for en sjekk

Skrevet

Hvor gammel er hunden?

Hunden kan ha spist ting (steiner, og lign..) Hvordan er det med avføring?

 

Har den vært slapp tidl, for så å NÅ slutte å spise?

 

Jeg ville tatt en tlf til dyrlegen idag, siden du sier at vanndrikkingen har økt den siste uken.

 

Skrevet

Han er 8mnd. Omplasseringshund. Vi har bare hatt han i et par uker. syns det var så rart. Får ringe dyreklinikken å høre. Vil jo ikke være "hysterisk" heller, men har ikke store erfaringa med syke hunder... Han har ikke vært slapp tidligere. Bare økt mengden drikke. Spiste normalt igår, men idag bare snuste han i matskåla og spiste noen biter, så bare la han seg ned og sovnet...

avf ser likedan ut som før.. Takk for hjelp:)

Skrevet

Hmm, dette kan gå begge veier.. :o)

Han er jo nettopp blitt omplassert - så DET er ikke uvanlig i seg selv. Jeg ville snakket med forrdige eiere og hørt om dette er vanlig for han.

 

Hunden min som ble omplassert da hun var 1år var lik. Hun drakk endel, men å spise var ikke det hun ville. Hunder sulter seg ikke til døde, om de ikke er syke. Du bør følge med han, snakke med forrige eiere og se dette an til over helgen (evt ringe en vet idag og forhøre deg. De kommer nok til å si at du skal vente til over helgen og se an, fordi hunden er omplassert, og dette ikke er uvanlig..)

 

Hunden kan også bli lei av foret. Har dere samme for som forrige eiere?

 

Følg iallefall med om og hvor mye han spiser, hvordan avføring er, og hvor mye han drikker. Se an allmenntilstanden og se om han blir slappere.

Prøv å leke med han og se hvor lenge han VIL leke, om han er annerledes der også.

 

Også, du kan jo kjøpe en boks med boksemat - bare for at hunden skal få litt annet.

(Bare ikke hver dag! ;o) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...