Gå til innhold

Hvis jeg avliver katten til datteren min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 20 år gammel, bor på hybel og jeg er lei av å slippe katten inn hver natt og å sørge for mat o.l når jeg aldri ville ha katt. Hun vil ikke ha den med seg til der hun bor, blir vel vanskelig midt i byen. Hun burde tenkt på det da hun skaffet seg den da hun var 18. Hun visste vel at hun snart skulle flytte.

Hvis jeg går til dyrlegen og avliver den, kan jeg få problemer hvis hun anmelder meg? Jeg kommer nok til å slite i evigheter med sur datter, men har jeg retten på min side?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor avlive katten? Er den syk og/eller gammel?

Be henne om å komme å hente katten og gjør hun ikke det så gir du den bort. Å avlive et friskt dyr er siste utvei!!

Skrevet

Det høres ut som noe som ikke er lov å gjøre, siden katten faktisk er din datters eiendom, og det ikke er tillat å gjøre hva man vil med andres eiendom. Men godt mulig hun får et bevisproblem hvis hun ikke har kvittering på katten. Tenker du bør anbefale henne å hente katten, så får hun finne ut hva hun vil gjøre med den selv.

Skrevet

Fy faen for noen uansvarlige kjerringer, begge to. Skjerp dere. Avlive en katt kun pga dette. Faens patetiske drittfolk. Jeg blir kvalm.

Skrevet

Si heller til datteren din at enten henter hun katten, eller så gir du den bort. Slik som hun ene over foreslo.

Ingen grunn til å avlive en katt, bare fordi du er lei av den.

Skrevet

Hvis hverken du eller hun vil ha den så synes jeg du skal få omplassert den. Grusomt å avlive den da bare pga at dattera de er så lite ansvarsfull.

Skrevet

Visst datteren din er så lite ansvarsfull og gir så blanke, inkl deg, sier det vel mer om kunnskapsnivået til dere begge, og ikke minst hvor mislykket du har vært som forelder. Tragiske mennesker.

Skrevet

det er bedre å avlive den .hvis den ikke har det så bra..å ikke ta seg av dyret ordentlig er mye mye verre.tenk om flere heller kunne avlivd katten sin i steden for å drite i den så den blir vill katt.jeg har tatt meg av katter folk ikke ville ha.hadde opptil 20 stykker å holdt på å strykke med ,er trygdet så fikk penge problemer også..alt for mye uansvarlige folk i dag som driter blanke faen i dyra..ta ansvar å avliv katten hvis dere ikke vil ha den .

Skrevet

Hun skriver vel ingenting om at katten ikke har det bra? Jeg synes dere er respektløse (hi og datteren) Skulle ikke tro dere var voksne mennesker, med så lite ansvarsfølelse. Du har tydeligvis mislyktes med hele oppdragelsen på datteren din.

Skrevet

En katt er ikke et leketøy man kaster når man er lei den. Det er et levende vesen som dere, frivillig, har tatt til dere og nå får dere ta ansvar!

Ta vare på katten eller gi den bort!

Skrevet

Lovligheten av det ene eller det andre har jeg ikke peiling på, men det som er helt klart er at en voksen person ikke kan skaffe seg et dyr og så overse det slik at det blir en annen menneskets ansvar uten at det var avtalen. Jeg synes du bør lufte disse tankene med datteren din. Gi henne et ultimatum; Enten tar hun selv vare på dyret hun har skaffet seg, ellers tar det det med til dyrlegen hvor den blir avlivet. (helt realistisk sett er det svært vanskelig å gi bort en katt som er et par år gammel). Enten tar hun det ansvaret som hun burde ha tatt fra starten ellers så har hun ingen katt. Noe mer enn det kan ingen be om. Mamma er ikke et annet ord for slave...

Ønsker deg lykke til, og håper for kattens skyld at dattera di skjerper seg.

Skrevet

Syns du skal prate med datteren din, er litt usikker på om det kan slå tilbake på deg om du gjennomfører avlivning. men har du gitt henne beskjed så har hun mulighet til å gjøre noen valg. Da vet hun hva som kan skje med pusen.

Det er ikke moro når man blir sittende igjen med ansvaret for andres dyr når man ikke ønsket det i utgangspunktet. Bedre å avlive hos dyrlegen eller å omplassere enn å la den gå for lut og kaldt vann(event bli hjemløs utekatt) Lykke til! Syns du skal ta hensyn til deg selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...