Gå til innhold

Aner ikke hvordan vi skal klare oss =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 12 kr igjen på kontoen fram til den 20....

Har alt for liten inntekt og går ca 1500 kr i minus hver mnd.. Takk og lov for at vi har snille foreldre som låner oss pengene. Men det er jo ikke riktig at det skal være sånn..

Virker som om sosial kontoret vil hjelpe alle unntatt oss. Og synes det blir helt feil når vi er tre stykker og sitter med en inntekt på 12000 kr i mnd..

Uff hater denne vonde følelsen jeg har i magen, konstant. Har til og med tenkt tanken og gå i fra samboern og bli alene mor fordi at vi da får mer penger..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dere begge i jobb siden dere har så lite i inntekt?

Skrevet

Hva med en ekstrajobb på kvelden? bare for en periode? Bostøtte? evt avtale et møte med sosialtkontoret og forklare situasjonen....

Forferdelig å være i en slik situasjon- men det kommer vel bedre tider.

Skrevet

Nei bare samboeren. Har prøvd i et halv år å få meg en jobb i nærheten men det er jo søren umulig på dette lille dritt stedet..

hl..

Skrevet

Men siden du er arbeidsledig, får du ikke dagpenger?

Skrevet

utifra innlegget ditt så forstår jeg at dere ikke får hjelp ifra sosialkontoret, og at du har problemer med å finne jobb på en liten plass.. ja det er kjipt når ting ikke går rundt, been there :/

Vil anbefale:

-bostøtte! Det har dere krav på.

- dra på sosialkontoret idag, og forklar til de at du har 12 (?) kr på konto som to voksne og ett barn skal leve på i 14 dager. Da får du nok penger på dagen som iallefall skal gå til mat for dere de neste dagene..

Skrevet

Hvilket sosialkontor sikter du til her?

De har jo mange måneders behandlingstid og det nytter ikke å bare møte opp og si at en trenger penger NÅ. hadde dette blitt gjort for 4 mnd siden da HI ble uten jobb (?) så hadde de nok fått det til nå.

Jeg har hatt mange saker som dette da jeg samarbeider tett med NAV, og det er ei papirmølle uten like.

Skrevet

Vi er i samme situasjon HI. Går ikke en dag uten bekymringer for om vi kommer til å ha nok penger ut måneden.

Skrevet

Jeg søkte støtte hos sosialkontoret og det gikk 2 dager så hadde jeg penger på konto. Nødhjelp kalles det og det tar ikke flere måneder

Skrevet

finnes ikke frelsesarmeen i nærheten da? de deler ut mat!

Skrevet

Nødhjelp fås ikke ved å bare møte opp å si at de trenger penger. En må ha med seg alle papirer type bankutskrifter, regninger, husleiekontrakt etc for de siste måneder, det kan hende at det går fort, emn her på sosialkontoret så tar det (uheldigvis) mer enn 2 dager. Det tar flere dager å få i stand en skikkelig avtale etc.

Skrevet

Jeg hadde ikke med noe. Snakket med ei sosial-dame, forklarte problemet og så fylte jeg ut en søknad. Hadde ikke med verken kvitteringer, bankutskrifter eller noe. Og jeg fikk rundt 3000,- på konto etter 2 dager

Skrevet

Men hvis HI tar med seg alle disse papirene og går ned på sosialkontoret så skulle man vel tro hun kunne ha fått litt nødhjelp, særlig med tanke på at det er barn inne i bildet også...?? Verdt et forsøk, tenker jeg.

Skrevet

Dette er IKKE vanlig praksis, og egentlig er det ikke lov heller, med mindre de har fått info fra annet hold.

Skrevet

Selvsagt er det verdt et forsøk, selv hadde jeg ringt nav og hørt hva jeg måtte hatt med av utskrifter, og så møtt opp på NAV med dette og ikke gått før jeg hadde fått snakket med en saksbehandler.

Skrevet

Skoler og barnehager skriker etter ringevikarer. Er det ikke mulig å få sette seg opp på liste? Bare å møte opp på de forskjellige skolene og bhg så ringer de når noen er syke. Jeg hadde tilslutt 100 % stilling ved å gjøre dette. Lykke til :)

Skrevet

Avisbud, nattevakt på bensinstasjon, sesongarbeid i jordbruket, avløser, ringevikar på skoler, barnehager, sykehjem, SFO eller liknende, personlig assistent, dagmamma eller vaskehjelp? Finnes det virkelig ingen ting? Hvis dere går i balanse om du får inn 1500,- pr mnd så er det jo ikke så mye som skal til.

Skrevet

samme her. 2000 i minus hver mnd. helt forferdelig.

Skrevet

Når man bor på et skikkelig lite sted er det som oftest veldig vanskelig å få sjøl sånne jobber. Jeg kommer fra langt-ut-i-skauen sjøl, og veit hvordan det er. Man skulle tru at noen sosiale instanser kunne hjelpe dere!

Skrevet

Hvis man bor på et sted der man faktisk ikke kan forsørge seg selv må man desverre flytte til et sted der det er jobber å få. Man kan ikke forvente at staten skal betale uansett.

Skrevet

Enig med deg 13.14.

Det å pendle er også en konsekvens av å bo på landet. Deal with it!

Skrevet

JHI: eg synes at det er rart å legge ut et innlegg her og ikke kommentere noe videre når du får svar på tråden din.

Skrevet

Deal with it? Ja det var jo et konstruktivt råd. Gald for at det er så "oppegående" og "hjelpsomme" mennesker her idag.

Hvordan skal hun flytte før jul med 12 kr på kontoen? Vet ikke hvor du bor, men i selv om man e rifra bondeknøl-land så kommer man ikke særlig langt med det. Hun trenger jo hjelp NÅ.

Har et vennepar med ett barn, som også var i minus og flere uker igjen før de fikk penger på konto. Hadde ikke mat, bleier eller mat o.l hjemme. De fikk tusen kroner på dagen, for å klare seg en og en halv uke mens de ordnet med papirarbeid til en annen avtale mellom dem og navn.

Det er faktisk ikke alle mennesker som sitter parat på et forum for å kunne kommentere hvert eneste svar som kommer på et innlegg. De fleste mennesker har ting de skal gjøre og i løpet av en dag, jobb eller ikke.

Skrevet

jeg får vondt av HI, kan ikke være mye kjekt å gå å bekymre seg for økonomi.

Men jeg er enig i mange utsagn her inne. Men har et ansvar for eget liv, fremtid og økonomi. Får man ikke jobb der man er, så må man vurdere å flytte. Man må oppsøke offentlige kontorer og innhente info om hvilke ordinger man kan ha krav på.

Mannen tjener 12000 i mnd, noe som ikke er særlig mye, så kanskje han også må se seg etter en bedre betalt jobb, jobbe mer en periode. Eller så kan dere begge vurdere utdanning. Kan hende Nav er behjelpelig med støtteordninger under utdanning. Alt er verdt et forsøk. Man må ta ansvar selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...