Gå til innhold

Mat til små?!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gir dere av mat til deres små? Og når begynte dere med f.eks brødskive å sånne ting?

Jeg har en sønn på 6mnd, å jeg har prøvd med veldig små biter, men det er ikke mulig enda, han får det i halsen med en gang, så jeger litt nervøs for å prøve å gi han mer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fullammet til 6mnd, deretter begynte vi forsiktig med grøt,gulrotpure/sviskemos,middagsglass,.og morsmelk. Tror h*n var rundt 7-8mnd når vi begynte med skiver.var ikke så glad i biter så h*n spyttet de ut igjen.Men det gikk seg til etterhvert.prøvde litt og litt.

Små biter med leverpostei,etterhvert skinkeost.

Skrevet

Ble litt rot no.hehe. Litt før 6mnd fikk h*n prøvesmake litt gulrotpure og litt sviskemos. Og begynte forsiktig med grøt.Dette var kjempe godt. Og etterhvert (7-8mnd?) så begynte vi å gi små skivebiter med leverpostei,etterhvert med skinkeost og.H*n var ikke så glad i biter, så tok litt tid å venne h*n til det. Er jo noe helt nytt. Så kan ta litt tid. bare å prøve igjen om en liten stund så går det seg sikkert til etterhvert.trodde aldri det skulle gå.Men joda tilslutt elsket h*n det :o)

Skrevet

takk for det, han får jo frukt purreè og middagsglass, å det går ned på høukant, men men, får vel bare fortsette å prøve!

Skrevet

Lykke til.Det går nok fint til slutt skal du se :o)

Skrevet

Jeg synes egentlig at 6 måneder hørtes litt tidlig ut for brødskive.. Det er jo forskjell på barn, og noen klarer det jo helt fint, men jeg ville gitt helt finmoset middag/frukt og grøt i en måned eller noe til før jeg prøver med middag/frukt som er litt grovere moset og SÅ ville jeg prøvd brød. Uten at jeg skal påstå at jeg er babyorakelet, men har i det minste klart å holde liv i en liten gutt i over 3 år :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...