mammantilT&I Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Hvordan er formen deres jenter/damer? Jeg trodde liksom at det skulle lysne litt ved passering av 1 trimester men jeg er idag 12+6 og slappere enn noensinne, kvalm og spyr hver morgen og får ikke i meg middagsmat.. lenge leve tørre skiver og riskaker!! Kjemper meg gjennom åtte timer på jobb og tilbringer resten av ettermiddagen i sofaen..Sovner med en gang jeg legger meg om kvelden, alt mellom 21 og 24 men våkner utpå natta og ligger å vrir meg i timesvis..dupper av rett før klokka ringer og så er det på an igjen..opp å spy før morgenstellet...osv osv.. Noen som har det likt?? beklager om jeg virker sytete men der fikk jeg iallfall skrevet det av meg litt;)
luva* Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 Kjenner meg igjen, og gjett om jeg følte meg snytt da jeg både ble 13 og 14 uker på vei, og jeg fremdeles var helt utenfor. Det er jo liksom sånn at man skal bli bedre når man kommer til andre trimester, men jeg tror nok at det ofte kan ta noen uker ekstra. Formen min kom gradvis tilbake, men jeg tror ikke jeg ble som normal igjen før jeg nærmet meg 17 - 18 uker. Nå er jeg i uke 23 og nesten like sprek som jeg husker at jeg var før graviditeten. (Har begynt å få litt andre typer trøbbel, men jeg er i alle fall ikke så trøtt og kvalm lengre.) Forstår du er sliten og lei, forhåpentligvis blir det bedre i løpet av et par uker!
Gjest Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 formen er noe bedre her, er nå inne i uke 18 (17+2), har kvalme morgen/kveld, morgenen kaster jeg opp pga for mye mage syre, har nå prøvd alt, men til og med de tabletene man får på apoteket er det ikke noe nytte i.. så får nok bare overleve :-) hadde selv ekstrem kvalme fra uke 3 til uke 16.. får bare håpe det roer seg for oss alle :-)
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 7. november 2009 #4 Skrevet 7. november 2009 jeg sliter som bare det jeg med hodepine og kvalme. Jeg kjenner meg igjen i søvnrytmen din, jeg kaster opp ved synet av kjøtt og formen er bedreten. Bekkenløsning og helvete! Syt og klag! Få det ut, jeg får ikke lov av mine venner og klage lenger. Så jeg må bruke disse sidene til å syte...
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 7. november 2009 #5 Skrevet 7. november 2009 Jeg er idag 23 uke, og jeg var kvalm & dårlig de 4 første mnd... med nr 1&3 som er jenter, kastet jeg opp i 9 mnd i strekk Men denne graviditeten er lik som da jeg ventet nr 2 som er en gutt Men de sier jeg venter jente.. Sliter med bekkenløsning, er litt småkvalm og slapp enda..
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 7. november 2009 #6 Skrevet 7. november 2009 Da er vi akkurat like langt HI, jeg er 13+0 idag (og du skrev jo innlegget igår). Jeg er også fremdeles kvalm hele døgnet, svimmel og så utrolig trøtt og tiltaksløs. Huset støver ned, kleshaugen hoper seg opp og 2 åringen min ser stort sett mamma sovende på sofaen etter jobb. Kan ikke huske at det var like ille da jeg var gravid med ham, var litt kvalm og hadde halsbrann, og var trøtt på slutten, men det her slår alt, absolutt alt er et tiltak! Men det er jo ikke akkurat så motiverende og våkne og se frem til en ny, kvalm dag da... Idag har jeg kjøpt vitamintabletter, men det funker vel ikke... Vi får håpe kvalmen og trøttheten slipper snart, det er lenge til mai..... God bedring!!
86modell* Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 Jeg er 18 uker på vei. Har blitt litt bedre de siste ukene. Nå kaster jeg bare opp 2-3 ganger i uka. Men er fremdeles kvalm hver formiddag. Har ikke så mye energi, så legger meg seinest halv 10. De 8 timene på jobb hver dag er et helvete, for er så utrolig sliten. Men jeg var værre for 1 mnd siden så satser på at det bare blir bedre og bedre:)
mammantilT&I Skrevet 9. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2009 selvom jeg ikke unner noen denne elendige formen så er det "godt" å se vi er flere... synes synd på dere som har unger fra før av, det kan ikke være lett for mor å ikke ha overskudd til lek og kos, og den lille skjønner jo ikke hvorfor mor ikke orker å være med... Bruker all min energi på jobb, og karrer med gjennom arbeidsdagen, er ikke sikkert det hadde gått om jeg hadde hatt en småttis eller flere å tatt vare på hjemme... har foreløpig kun bedt meg fri fra en helgevakt i julebordssesongen...kjente på meg at en 2 kvelder/netter med ansvar for gjennomføring av julebord med allskens lyder, lukter og støy og springing ikke lot seg gjennomføre med denne formen.. satser på lysere tider jenter!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå