Anne-B. Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Jeg får litt hetta, jeg syns ikke jeg kjenner noen mage selv om jeg er 4 mnd på vei. Eller er det først nå utover at den begynner å vokse med større fart? Det knirker litt i bekkenet, ellers kjenner jeg ikke noe til graviditeten. Ikke engang når jeg ligger flat ut på magen. Det kunne jeg ikke under de forrige svangerskapene da jeg var kommet så langt. Og dette er mitt tredje svangerskap, skulle tro man hadde erfaring nok til å ikke bekymre seg, men det kjenner jeg at jeg gjør.
eeeeek Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 Jeg er i uke 21, og ligger på magen hver natt. Alt er bra, vært på to ultralyder - og kjenner liv hver dag... Vises ikke ennå, men har lagt på meg 4 kg. Venter gutt nr 5
Tantrum Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Hehehe, godt at det ikke bare er "førstereis" som får litt hetta =) Jeg er 20 uker på vei og ligger fortsatt på magen om natta. Er puppene og ikke magen som protesterer, så orker ikke ligge sånn lenge. Har mage når jeg står og ligger på rygg, men ikke noe problem å ligge på den Soes jo at hvert svangerskap er forskjellig og antar hvor og hvordan ungen ligger i livmoren, også har betydning Ingen grunn til bekymring med andre ord!
lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 jeg er i uke 26 og ligger litt på magen/siden...har fått mage,så babyen banker på hvis det blir for trangt..haha!!
Anne-B. Skrevet 6. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2009 Takk for flotte tilbakemeldinger. Da slår vi av alarmen. Jeg har litt mage fra før, men det var ikke noen hindring for å kjenne livmora under de andre svangerskapene. Så dette er noko bare litt annerledes enn de to første.
Gjest Skrevet 6. november 2009 #6 Skrevet 6. november 2009 Jeg klarte ikke ligge på magen med førstemann jeg heller. Var skikkelig ubehagelig, og det var det ganske tidlig som jeg kan huske. Nå sover jeg på magen hele tiden, synes det er kjempedeilig. Føler jeg ikke har noe særlig mage heller, den kommer og går.
Anne-B. Skrevet 6. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. november 2009 Jeg ser jo at noe er annerledes i magepartiet, men ikke slik det var ved de forrige to. De ungene bar jeg ganske langt ut fra kroppen med en gang. Kanskje jeg slipper å få kommentarer a la "Åh, jeg visste ikke at det gikk an å være så stor når man venter bare en unge" denne gangen.
Gjest Skrevet 6. november 2009 #8 Skrevet 6. november 2009 Hehehe! Sist gang fikk jeg høre "nå har du blitt svær! hvordan kommer du til å se ut til slutt?" av den mannlige fysioterapeuten min! Det var ikke så veldig moro. Hehe. Her om dagen snakket jeg med et par jenter i klassen min, og fortalte at vi venta en gutt til. Da sier hun ene: Åå, kan de se det sååå tidlig? Jeg er jo halvveis da, sa jeg.. "Hææææ? Det synes jo ikke en gang!" Hehe. Litt rart og litt deilig, men alt var bra på ULen og jeg kjenner liv, så han ligger nok kanskje bare annerledes enn nummer en.
Anne-B. Skrevet 6. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 6. november 2009 Det er ikke gøy. Hvor vanskelig er det å holde kjeft? Man har gjerne speil hjemme og vet hvordan man ser ut.
Gjest Skrevet 6. november 2009 #10 Skrevet 6. november 2009 Ikke sant? Man føler seg ikke alltid like fresh under et svangerskap, så sånne kommentarer gjør det ikke akkurat noe bedre. Særlig ikke fra realtivt fremmede folk. Men det skal sies at han ikke akkurat eide takt og tone generelt. Det første han sa til meg var at graviditet ikke var en sykdom, og at en eller annen dame hadde løpt maraton i 8.mnd. Javel? Jeg har fremdeles vondt i ryggen, og det har faktisk aldri falt meg inn å løpe maraton overhodet.
Brenda med 2 ute Skrevet 6. november 2009 #11 Skrevet 6. november 2009 Satt akkurat og tenkte det samme, jøss merker ingenting jo! 16 på vei nå og kankjenne livmora, men ikke kjenne liv og ikek har jeg noe problemer med å ligge på magen...ja ja går seg til sikkert =)
86modell* Skrevet 6. november 2009 #12 Skrevet 6. november 2009 Jeg pleier aldri å sove på magen,men når jeg er hos fysioterapeuten så ligger jeg alltid på magen. Foreløpig er det ikkeno problem. Hun fortalte at dem har en egen benk for gravide så etterhvert kan vi bruke den. Jeg merker at jeg er litt motsatt av folk her. Er 18 uker på vei og er skikkelig misfornøyd siden magen min er så liten. Håper at jeg snart får stor mage så alle kan se at jeg er gravid:)
Anne-B. Skrevet 6. november 2009 Forfatter #13 Skrevet 6. november 2009 Gravidmage er en ting, men når folk kommenterer at man ser ut som en elefant og at om man blir større nå, så sprekker man, så er det ikke gøy lenger. Slapp av, magen kommer tidsnok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå