anita9 Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Tror ikke jeg har kjent kynnere enda, noen som kan beskrive hvordan det kjennes og vet når man normalt kjenner de?
hol(L)y COW Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 Jeg vet ikke helt når det er normalt, men jeg har iallfall hatt det i flere uker allerede (ca fra uke 17). Tror førstegangsfødende egentlig ikke bruker å kjenne det før senere, og at det kan føles forskjellig. Jeg får ett merkelig drag i magen, og så blir den knallhard. Ett par-tre ganger iløpet av en halvtime feks. Det kan skje ett par ganger for dagen eller ingen. Jeg tror jeg får det spesielt etter at jeg bruker kroppen litt eller har vært veldig aktiv, da mener jeg ikke bare å gå å stå, men om jeg feks må bøye meg mye for å løfte noe fra gulvet og opp (ikke tunge løft, så tror det har mer med bøyingen enn løftingen å gjøre)
hol(L)y COW Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Har tatt det mye mer med ro i det siste, og da kjenner jeg det ikke så ofte...
mossik,en med tut og to jenter Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 Hei. jeg er 3. gangs så merker det nok tidligere og bedre enn 1. gangs. Får en følelse av at magen strammer seg skikkelig, blir kvalm og har problemer med å røre meg. Må nesten konse for å puste når de lange intense kommer. Kommer litt i hytt og pine formeg. Ikke noe system i det hele tatt. Fikk det vel alerede i uke 14-15 men oftere og oftere. Er 21+ et eller annet nå
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 kan gå uker imellom hver gang jeg kjenner de... er i uke 24 nå... det eneste jeg merker er at magen blir hard... fins ikke ubehagelig eller noe.. tror nok jeg har det ganske ofte, men det er ikke så merkbart.. sikkert fordi jeg er førstegangs... men her om dagen hadde jeg en skikkelig lang og littebitt ubehagelig en... men etter det, har jeg ikke merket noe igjen... så dette er nok veeeldig individuelt..
21.april Skrevet 6. november 2009 #6 Skrevet 6. november 2009 på slutten av forrige svangerskap kjentes kynnerne ut som om noen la noe veldig tungt oppå meg. Det ble tungt å puste og magen ble steinard. Nå har jeg hatt kynnere fra uke 12. De kjennes litt annerledes ut så tidlig (uke 18 nå) men det er det samme presset. Syns ikke magen blir like hard, men har noen kg ekstra på magen denne gangen så det kan jo også være grunnen. Er uansett veldig plagsomt og ubehagelig for jeg må konsentrere meg for å slappe helt av, puste rolig ellers greier jeg ikke bevege meg mens det står på.
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 6. november 2009 #7 Skrevet 6. november 2009 Jeg har det så og si litt hver dag der magen strammer seg og jeg må konse meg for å puste... Har hatt det siden 14-15 uke... Forrige uke så hadde jeg 2 hele dager med kynnere... ikke vondt, men ubehagelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå