Gå til innhold

Neseblod

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier aldri å blø neseblod, men har nå to dager på rad opplevd dette. Er i uke 12 og lurer på om dette har noe med graviditeten å gjøre? Kan dette være et dårlig tegn eller har det overhodet ingenting å bety????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde også det i et par dager her nå nettopp! Og gjorde det veldig lett da jeg gikk med førstemann. Tror det er helt ufarlig. Noen plages jo med at de får veldig dårlig tannkjøtt og blør lett der når de er gravide. Tenker det er i samme gata :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

under svangerskapet blir alle slimhinner på kroppen fortykket, ikke bare i underlivet(homoner frigis så livmorslimhinnene skal bli tykkere for å tåle å ha en baby der)men kroppen klarer ikke å sende hormonene bare dit så alle slimhinner blir midlertidig fortykket. så derfor hovner tannkjøttet opp så det begynner lettere å blø, derfor viktig med god munnhygiene for å unngå betennelser.

det er slimhinner i nesen også, de hovner også opp så man kan føle at man er litt tett i nesen. det kan også forårsake at man blør litt. jeg har ikke selv blødd neseblod, men hatt mye (unnskyld utrykket) blodbuser.. hehe:)

håper det var bra nok forklaring.

til endeligplanlagt: man får altså ikke dårlig tannkjøtt direkte, det hovner opp slik at det blør lett, og kan bli dårlig om man ikke passer på munnhygienen..

(nå hørtes jeg skikkelig know-it-all ut, unnskyld det:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...