Gå til innhold

Fødselsundersøkelse: Forbindelse mellom kynnere og fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmål 1: Hvor lenge varte fødselen din og hadde du mange kynnere i svangerskapet?

Spørsmål 2: Hvordan opplever du rier:

Som sterke kynnere eller som noe helt annet?

Mitt svar: Hadde mye kynnere gjennom hele svangerskapet og riene var noe helt annet enn kynnere da kynnerne kjentes på magen mens riene kjentes kun i rygg og rumpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. fødselen varte fra start (første rie) i 30 timer hadde mye kynnere fra uke 20

2. Riene var noe HELT annet enn mine sterke kynnere. Kynnerene kjente jeg kun i magen, og gjorde ikke vondt - bare ubehagelig. Riene satt i korsryggen hos meg og var forferdelig vonde.

Skrevet

Mye kynnere i begge svangerskap.

Første fødsel endte i hasteKS etter over 1 døgn med dårlige rier, som ikke førte til noe som helst annet enn stress hos barnet og en utslitt meg.

Andre fødsel ble satt i gang nesten 1 døgn etter vannavgang. Fikk aldri rier før jeg fikk drypp. Og da gikk det 5 timer fra det begynte til ungen var ute.

Når det kommer til forskjellen i hvordan kynnere og rier kjennes, så er der ikke smerter ved kynnere, men det er det ved rier.

Skrevet

1 - Jeg hadde nesten ikke kynnere i svangerskapet, kun noen små tak i magen av og til, hverken vondt eller ubehagelig...Fødselen min varte i 4 timer fra jeg først kjente et tak i magen, til ungen var ute:)

2 - Kanskje litt som sterke kynnere de første par timene, så som en altomfattende smerte som ikke ville gi seg, bare gikk i bølger...

Skrevet

Varte i 13 timer. Fra første rie. Hadde MASSE kynnere fra uke 20 og ut svangerskapet.

Rier var jævlig vondt. Kynnere er piece of cake i forhold!

Skrevet

Hehe...jeg ser vi alle har samme opplevelse av kynnere.

HI

Skrevet

1. Første fødselen varte i 23 timer hvis en regner fra vannet gikk og regelmessige rier oftere enn hvert tiende minutt. Hadde hatt uregelmessige rier i 8-10 timer før vannet gikk. Hadde veldig masse kynnere i svangerskapet, kunne ha ganske regelmessige kynnere i flere timer allerede før uke 20, ble derfor halvt sykemeldt ganske tidlig.

2. Hadde veldig smertefulle kynnere på slutten, kanskje mer maserier. Så jeg hadde hatt rier en stund før de begynte skille seg betydelig fra kynnerene jeg hadde gått med de siste ukene av svangerskapet. Synes ikke riene var det værste med fødselen, men at ungen sprengte seg nedover, sleit derfor ikke med smertene før etter 7 cm åpning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...