Gå til innhold

Endret mens etter fødsel?

Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, jeg syns så synd på meg selv at det er rett før jeg omkommer av selvmedlidenhet.

Mensen for 2. gang etter fødsel nr 2 og menstruasjonen har helt endret karakter. Fra å tidligere (også etter fødsel nr 1) hatt moderate blødninger (litt mye første dag, deretter mer moderat i 3-4 dager til, ferdig) men disse gangene etter nr 2 er ikke moderate i det hele tatt. Jeg føler jeg blør meg helt tom! I natt, for første gang i historien min som blødende kvinne har jeg blødd gjennom et bind og laga flekk på både laken og madrass, og det i løpet av 4 timer! Skjønner jo nå at extra long nattbind har noe for seg liksom... Og vondt imagen? Det er beyond vondt - det er jo akkurat som etterrier, jo! Stakkars, stakkars meg (og alle dere som har det sånn bestandig)...

Men det er normalt at det endrer seg såpass mye, eller skal jeg tilskrive det at syklus og kropp ikke har kommet helt i lage igjen enda?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var vant til små blødninger før jeg fikk barnet mitt. Da jeg fikk mensen igjen etter fødselen var det MASSE! Jeg var vant til å kunne sove med kun truseinnlegg under mensen, nå blødde jeg plutselig gjennom tykke nattvbind! Jeg var helt sjokkert, hehe!

MEN, det normaliserte seg heldigvis og ble som før (hos meg iallfall)

Gi det litt tid :)

Skrevet

Jeg blør mindre nå etter fødslene enn jeg gjorde før. Og har nesten ikke vondt i magen, men hadde veldig vondt tidligere.

I tillegg er mensen blitt litt ustabil, kan gå to uker over innimellom og sånn. Det gjorde jeg aldri før...

Skrevet

Jeg forventet at det skulle bli dritvondt og blø masse siden jeg hadde temmelig vondt fra før. Men etter fødsel nr 2 har det faktisk blitt bedre. Mye mindre og varte bare i 3-4 dager, mot normalt 8 dager og store mengder. Har bare hatt en mens enda, men krysser fingrene for at det fortsetter slik:-)

Skrevet

Min mens forandret seg etter graviditeten for 4 år siden.Men motsatt av deg.Før bløde jeg i 5-6 dager,og mye de første dagene.Nå blør jeg litt første dagen,og bare litt dagen etter,og nesten ingenting på dag 3.Mengden er slik at det hadde holdt med et bind/tampong,men naturlig nok bytter jeg:-)

Skrevet

hm jeg og ar fått mensen, ca 3 måneder etter fødselen, men den har jeg ikke sett noe mere til enda, er vel langt på overtid ja..er det sånn at den kan bli veldigustabil etter fødsel? altså, veeeeldig langt mellom?

Skrevet

Jeg fødte for 7 mnd siden og har hatt mensen rundt 6 ganger og jeg blør så mye at jeg får vondt i hodet og samboeren må være hjemme fra jobb. Blør gjennom Nattbind og tampong på en time. Før jeg fødte blødde jeg bare normalt og hadde ingen plager. Nå får jeg vondt i bekkenet. Tenkte jeg skal snakke med legen min om det.

Skrevet

Jeg blødde mye mer de første gangene etter fødsel, men det har normalisert seg.

Det som ikke har blitt som før er at jeg har mye mer vondt nå :-(

Første dagen kjennes det som rier nedover låra...

Skrevet

Etter første fødsel blødde jeg MASSE. Og jeg har tidligere vært velsignet med lett mens :)

Nå rakk jeg ikke ha mensen mer enn 3 ganger før jeg ble gravid igjen, og er veldig spent på hvordan det blir når den kommer tilbake nå.

Men nå skal jeg sette inn hormonspiral, så det vil jo selvfølgelig påvirke den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...