Gå til innhold

Sutrer, skriker og gråter mye gjennom natten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trollet har de to siste (ja, jeg vet det ikke har vart så lenge...) nettene sutret, skreket og grått ofte, opp til hvert kvarter. På kvelden før vi legger oss har han roet seg relativt raskt (typ 10 min) med en hånd på magen, kanskje litt stryking på håret. Utover natten virker det som om det som plager ham blir verre. Han får pupp ca hver annen time (dette er normalt for oss), men han våkner etter bare noen minutters søvn og sutrer/skriker, så det er ikke det at han er sulten. Føles som om ingenting hjelper. Legger meg inntil ham i hans seng (står tett inntil vår), stryker ham, holder ham, holder ham i hånden, han ligger på magen min etc.. Tar ham opp når han gråter og et par ganger roet han seg helt på armen, men hyler med en gang han legges ned. Han er bittelitt forkjølet om dagen, en del tynt snørr og litt fuktige øyne, men ellers ingenting. Kan dette avstedkomme så voldsomme natteproblemer? Ingen tenner på vei som vi kjenner, ingen feber, bæsjer normalt (har dog mye luft i magen), dier fint...

På dagen er han litt mer sutrete enn vanlig, men hvem ville ikke vært det med en slik natt. Sov normalt på dagen i går.

Noen som har opplevd noe liknende? Han er forresten straks 7 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at det ikke kommer tenner? Høres veldig ut som de nettene vi hadde rundt tannframbruddene, i tillegg til at det stemmer med snørringa. Har du prøvd å gi ham paracet om kvelden, i tillegg til å bruke Dentinox når han våkner? Jeg ville gitt det et forsøk.

Skrevet

Hehe, sikker kan man jo aldri være. Hverken ser eller kjenner noe, men da skal vi prøve det. Hvor mange netter varte det før tennene kom?

Takk for tipset. :-)

Skrevet

Jeg tenker også tenner. Det ser akkurat ut som slik det var her da gutten vår fikk sine 2 første tenner(fikk de samtidig).

Han har ikke hatt feber ved noen av tannfrembruddene. Var kun forkjølet ved de 2 første. Ellers var alt som normalt.

Skrevet

Både forkjølelse og tenner kan gi så urolige netter ja - kjipt når det står på, men heldigvis pleier det å gå fort over! Da flisa fikk siste tann, en stor jeksel, holdt hun på sånn som din gjør nå i tre netter. Er han forkjøla ville jeg prøvd med litt saltvannsspray i nesa- det pleier å gjøre underverker=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...