Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Har levd en stund, og vet at livet ikke er enkelt. Men dere jenter, dysleksi og utdanning, eller ikke.. Hvis dere lever med en mann som er ufin, fysisk eller psykisk, og lurer på om dere skal finne dere i det eller gå. Tror ikke dere skal ta utgangspunkt i om mannens oppførsel er krenkende ovenfor dere. Mest sannsynlig (sorry) kommer dere fra en bakgrunn der sånt er greit/akseptabelt/forståelig. Men dere kan bryte den onde sirkelen! Fokuser på om det er sånne tilstander du vil by ditt barn! Er det det du ønsker at ungen din skal minnes om noen år? Skal ungen gå til psykolog og si: Jo modern var ikke så smart, og hun maktet ikke å beskytte meg. Hadde hun vært hakket smartere, hadde hun tatt ansvaret for meg alene. Da hadde jeg sluppet ditt og datt etc. Håper jeg provoserer noen, det er faktisk meningen.. Okey da, han var ikke den jeg trodde. Det må man leve med. Men, om han slår, kaller deg fitte etc, dropper å ta ansvar hjemme osv. Uansett, du har et selvstendig ansvar! Du bestemmer mye mer enn du tror! Du kan sikkert finne deg i å bli tråkket på, men vil du at ungen din skal være vitne til det?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Men det er ikke lett da. Man kan bli fanget i en ond sirkel, der de onde ordene han sier til deg får deg til å føle at du ikke er verdt mere. Det kan skje alle, ofte de man også kaller de "sterkeste", fordi disse faktisk tenker/tror at de skal klare det, de holder ut lengre, tenker kanskje man skal kunne redde denne mannen, etc. Har sett det flere ganger, og til dels opplevd det selv også. Og jeg er av den typen man kanskje vil kalle "ressurssterk" - kommer fra et godt og trygt hjem med universitetsutdannende foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå