Gå til innhold

Nutramigenspørsmål...


Anbefalte innlegg

Skrevet

MÅ ein koke vatnet før blanding? MÅ vatnet vere varmt når ein blandar ut?

 

Det står at den skal drikkast innan 2 timar etter blanding, men når det er eit stort barn som er vant til å ha "melka" si kald, går det jo då med ein del tid til nedkjøling...

 

Er det i det heile tatt nokon her som har fått store barn til å godta Nutramigen? Korleis gjekk overgangen frå mors-/ku-/havre-/ris-/soya- eller annan melk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må ikke koke vannet nei. Vi blander kokt vann med kaldt vann fra springen til passe drikketempratur. Man kan også varme vannet i mikroen. vannet må ikke være over 60 grader når du blander det med nutramigen.

 

Tror faktisk du kan blande det rett i kaldt vann og, men usikker på hvordan det løser seg opp da.

 

Ingen erfaring med store barn, vi starta med det når barnet var 5 måneder.

Skrevet

Takk for svar. Får vel prøve meg fram :o)

Skrevet

Vet ikke ang varmt/kaldt vann, men får du snuppa til å drikke det nå?

Brukte det til mellomste her og det er vanskelig å få så store barn til å like det- smaker ikke mye godt!

Men lykke til:)

Skrevet

Det smaker blaerk saa mitt tips er aa ha sukker oppi i starten for at barnet skal godta det :( Det med varmt vann vet jeg ikke, for etter hvert gikk vi over til aa bare bruket stoffet i graut ol.

Skrevet

Takk for tips.

 

Vi har ikkje prøvd enno, skal gjere eit forsøk i helga. Ho er vant med å drikke havremelk (men er tynn, så vi håpar Nutramigen kan hjelpe litt på vekta), og gastrologen sa vi kunne blande dei 50%50 til å begynne med. Dama på apoteket sa vi kunne ha litt sukker i. Om det ikkje går uansett får ho fortsette med havremelk til å drikke, og så brukar vi heller Nutramigen i matlaging.

 

Er den så vond på smak at barnet merkar det i f.eks. graut?

Skrevet

Vi fikk lillegutt til å ta den ved å ta lite pulver og sukker i den i starten. Så gikk vi ned på sukkeret og opp på pulveret. Det funket fint, men han var baby da. Jeg har alltid blandet pulveret i kroppstemperert vann, og det har funket fint, men vet ikke hvordan det er med kaldt vann. Gutten min drikker forresten Neocate fordi han ikke tålte Nutramigen og den smaker en god del bedre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...