Spire nr.2 <3 Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Jeg er rett&slett bare nysgjerrig på dere andre..er nå i uke 20,har vært på UL nettopp,og vet ikk helt hvem jeg skal gå til neste gang jeg skal på kontroll,om det blir lege eller JM. Legen foreslo jeg skulle komme til han etter UL,og deretter gå annenhver gang til han&JM. Siden jeg er frisk&fin i formen er jeg usikker på om det blir så mye legebesøk..hva med dere??
Bea80 & Gullgutten Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Jeg har vert på en kontroll denne uken, er kun 12 uker. Legen sa at neste gang jeg skal til han er i uke 24. Får ul før jul. Etter at jeg har vert hos legen neste gang kan jeg begynne å gå annen hver gang til lege/jordmor (dette gjorde jeg sist også, men ikke hos samme lege/jordmor pga jeg har flyttet) Da var det ifølge legen tettere kontroller. Forrige gang syns jeg det var greit å gå annen hver gang, og var i tipp topp form da.
86modell* Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Jeg går til privat jordmor, for var ikke fornøyd med den jeg hadde fått av legen. Neste gang jeg skal til legen er i uke 23. Skal til jordmor i uke 21.
Gjest Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 I første svangerskap gikk jeg annenhver gang til lege og jordmor, men tror de fleste har tre ordinære legetimer og så går til jordmor resten. I dette svangerskapet blir jeg fulgt opp ekstra pga risikosvangerskap så nå synes jeg at jeg ikke gjør annet enn å gå til legen eller jordmora I dag skal jeg på legekontroll, neste uka til jordmor og uka deretter er det UL og vekstestimering hos spesialist på sykehus. Regner med at fra uke 28 skal jeg til kontroll hos lege/jordmor hver 14. dag. Vet ikke hva som er normalt.
mamman til to gutter Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 Både forrige gang og kommer jeg til å gå til kontroll ca hver 4.uke og annenhver gang til lege og jordmor. Dvs helt i begynnelsen har jeg vært hos lege flere ganger pga ekstrem svangerskapskvalme og sykemeldinger. Første time hos jordmor hadde jeg i uke 16 denne gangen og litt senere sist. Trodde jeg måtte regne med færre kontroller denne gangen enn sist, men det virker som både lege og jordmor vil ha meg inn like ofte og da sier jeg bare takk og bestiller time når de vil:-)
<3 Maren <3 Skrevet 6. november 2009 #6 Skrevet 6. november 2009 Fikk ikke time til kontroll hos lege jeg når jeg ringte og spurte. Så fra ultralyd og jordmor i uke 19 er det nesten 10 uker til første kontroll i uke 29. Tror jeg er altfor spak når jeg snakker med legekontoret, det er visst ingen oppskrift å være hyggelig. Og dette til tross for at jeg ikke er i form i det hele tatt. Veldig lavt blodtrykk, så mye svimmel og hodepine, bekkenløsning (ble i uke 12 sykemeldt ut november, altså 3 mnd). Når jeg skal fornye sykemld ville han at jeg bare skulle ringe, trengte ikke time. Ellers var symfysemålet langt over skravert felt, og proteiner i urinen. Og fortsatt ingen matlyst. Spent på å snakke med jordmor om 2 1/2 uke..
mossik,en med tut og to jenter Skrevet 6. november 2009 #7 Skrevet 6. november 2009 Her jeg bor er det veldig dårlig jordmor dekning, så går til privat jordmor hver 5. uke ca, og til lege hver 4. uke. Dette fordi at jeg er sykmeldt og trenger sykmelding pluss at jeg mistet ganske sent i februar og har stor angst for barnet denne gangen. Men jeg har en suuper lege som er kjempe forståelsesfull da.
MammaMø med to små Skrevet 6. november 2009 #8 Skrevet 6. november 2009 Jeg tror jeg er hos legen litt oftere enn vanlig gitt;) er hos legen annenhver- 3.hver uke. ikke vært hos JM annet enn ved UL. trodde jeg var 17+5 da jeg var der,men var visst bare 15+4 så fikk foreløpig termin og skal tilbake 20.november for å måle bebisen:) ellers er jeg bare hos legen. nå er det 3 uker til neste gang. er der 1-2 ganger i mnd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå