Gå til innhold

Noen andre her som fikk tidlig svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller tegn på begynnende svangerskapsforgiftning? jeg er bare i uke 16-17, har høyt blodtrykk og på siste urinprøva ble det funnet svake spor av protein :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har noen trøstende ord lheller? blir liksom litt bekymra jeg da.. går til kontroller hver 14 dag hos fastlegen.og har hatt en ul og en kontroll på sykehuset..

Skrevet

Hei.

Jeg er også gravid i uke 17, og har de siste par ukene hatt spor av protein og eggehvite i urinprøven. Går også til sjekk hver 14 dag. Har hatt høyt blodtrykk også (helt siden uke 4!), men roligere dager på jobb har bidratt til at dette har normalisert seg de siste månedene.

Hadde det samme i forrige svangerskap i 2006 (protein kom omtrent like tidlig, uke 14-15), og det gikk helt greit i svangerskapet.

Dersom du ikke er delvis sykemeldt allerede, bør du diskutere dette med fastlegen. Denne gangen gikk blodtrykket mitt raskt ned når jeg fikk redusert litt på stresset på jobben. Den tiden som frigis kan det være greit å benytte til litt gåturer e.l., da dette også kan ha positiv innvirkning på blodtrykket.

Merker du at du blir svimmel, kvalm og opplever plutselig vektøkning/ hovenhet (ødem) i kroppen, må du ikke nøle med å kontakte legen umiddelbart. Dette kan være tegn på svangerskapsforgiftning.

Men som sagt går det som oftest bra, jeg hadde de samme symptomene de siste 25 ukene i forrige svangerskap og er godt i gang med de samme symptomene nå. Men uansett skader det ikke å være litt observant på egne symptomer.

Men som sagt, det går som oftest bra når man får tilpasset jobb og privatliv til den nye situasjonen :-) Lykke til videre!

Skrevet

Jeg begynte like tidlig i siste av.skap,men d holdt seg stabilt helt til slutten.Jeg var sykemld hele veien og tok d veldig m ro,og d er veldig viktig å ta d m ro er eneste du kan gjøre. D gikk veldig bra for meg,jg blei satt igang uke 36 pga mitt blodtrykk (proteinen hadde også økt). Var en liten gutt m -20% vekstavvik,bortsett fra å være litt liten og kald var han frisk som en fisk ;)

så masse lykke til,krysser fingrene for at d går like greit for deg ;D

Skrevet

så godt å høre at det er flere som meg og at det har gått bra. :) fikk alvorlig svangerskapsforgiftning sist. men da kom det ikke Jeg ble sykemeldt i 14 dager nå på mandag. skal på kontroll igjen til uka.. Bør vel kanskje belage meg på å være hjemme så lenge som mulig da..tar det veldig med ro her hjemme.. gjør det må her hjemme, men overanstrenger meg ikke. Kanskjejeg burde begynne å gå mere tur nå da, hvis det kan være positivt for trykket. er forresten veldig glad for at jeg blir fulgt så godt opp nå

Tskk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...