♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Hvilke symptomer hadde de? Akutt innsettende, eller kom det litt snikende på? Var de veldig syke? Skal man til legen med så små barn uansett ved mistanke, eller bare hvis de er veldig dårlig med pustevansker etc? Mistenker at jeg og mini kan ha fått det, men synes ikke vi er syke nok til å springe ned et allerede overfylt legekontor/legevakt... Men ble bare litt usikker mtp at mini bare er 1 år. Hva ville dere gjort, evt hva gjorde dere?
♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 5. november 2009 Forfatter #2 Skrevet 5. november 2009 Må bare beklage at det ble atter et innlegg om den her nøffesyken... UNNSKYLD!!!
neekap Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 jenta mi på 17 mnd våknet med 38.5 i feber tirsdag morgen, hoster veldig, men virker ikke tungpustet. Reiste til fastlegen på onsdag, men de tar jo ikke prøver på de som er ikke er i risikogruppene lenger (om de ikke er veldig syke) så det er vanskelig å si om det er svineinfluensa. Fikk uansett med oss Tamiflu, og begynte på dette, viktig at dere starter med det innen 48 timer etter de første symptomene.. Nå er feberen på vei ned igjen, men vet jo ikke om det er pga Tamifluen eller om dette bare er en vanlig forkjølelse...
Blind Gudinne Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Vesla på 13 mnd fikk plutselig feber her på lørdag.... Var vel oppe i nesten 39, noe som er veldig høyt for henne siden hun vanligvis ligger på 36,5. Har en forferdelig stygg hoste,( sånn som sitter laaangt nede i brystkassa og som gjør dritvondt når man hoster), blankt snørr og fikk diarelignende bleier. Feberen vare bare ett par dager... hun var vel feberfri på tirsdag tror jeg det var. Ringte legen og som hun sa, ut fra det jeg fortalte hørtes det veeeldig ut som svineinfluensa.... Så da fikk jeg og guttungen Tamiflu ( på resept og til svinedyre 500 kr!! Og bare noen dager etter går det drastisk ned i pris.....)
Fru.Antonsen Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 Frøkna mi er 22 mnd hun og det begynte på søndag med høy feber. Var hos legen på mandag og fikk konstantert at det var virus men hvaslags hadde de ikke tid til der og da. Fikk beskjed om å bare gi paracet jevnlig og holde feberen under kontroll og at det er viktig å få i barnet væske. Klare symptomer er høy feber og kroppsvondt. Mesteparten av dette rundt influensaen er overdrevet i mediene. Selv trodde jeg bare jeg var forkjøla med høy feber men skjønte jo hva det var når jeg hadde feber i 6 døgn. Vesla her har hatt feber da siden søndag (5.døgnet til nå) og når en i huset får det så får alle det. Nå har gubben nyss begynt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå