Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 ettersom det er dråpe smitte tør ikke å kysse samboern min.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 glemte noe men er det da greit at jeg holder på der nede uten om at det smitter
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #5 Skrevet 8. november 2009 Kan jeg aldri tro det gjør. Forskjell på spytt og sæd (evt. fittesaft). Men, jeg vet ikke, bare tror
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #6 Skrevet 8. november 2009 Influensa skjer ved dråpe/kontaktsmitte Dette inkluderer også underlivet )
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #7 Skrevet 8. november 2009 Ja, du har vel kanskje rett Jeg tenkte bare siden viruset på en måte sitter i lungene og hals, at det var sånn man ble smittet.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #8 Skrevet 8. november 2009 Det heter dråpesmitte, og da er det kroppsvæsker det er snakk om. Om du har influensa så er viruset i HELE kroppen. Det kjenner du jo, gjør du ikke?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #9 Skrevet 8. november 2009 Joda, men allikevel, jeg tror ikke man blir smittet av oralsex. Eller, man kan sikkert bli det, men jeg tror sjansen er liten. Hehe, det skal jeg jammen meg spør helsesøster om imorgen
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #10 Skrevet 8. november 2009 Regner med kjønnsorganet til den en utfører oralsex med, sitter på samme kropp som den syke personen? En skal holde avstand for å unngå viruset, og ikke prøve å grave seg nærmest mulig smittekilden. Hvorfor tror du at når en person i en familie er smittet, så blir sannsynlig reste av familien syke?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #11 Skrevet 8. november 2009 http://www.snl.no/.sml_artikkel/dråpesmitte Det er jo en viss forskjell på hvor i kroppen smittestoffet ligger, da vet du, brødhode. Jeg står på mitt, og tror ikke man blir smittet av influensa av oralsex.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #12 Skrevet 8. november 2009 ¨Stå på ditt du.....Dråpesmitte er dråpesmitte, enten dråpene er i underlivet eller i kjæften.. Og hvem egntlig lyst på sex og oralsex når en har svineinflunsa??? Ikkje mykje syk då tenker eg....(bare lyst å ha fri fra jobbe??)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #14 Skrevet 8. november 2009 Joda, men det kommer an på hvor smittestoffet ligger, da vet du. Og ja, det kan du riktig si! Jeg hadde ikke mye lyst på tissemann da jeg var syk, så her er det nok skulk på gang
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #15 Skrevet 8. november 2009 Unnskyld at jeg spør, men du/dere som ikke skjønner at dråpesmitte er dråpesmitte, uavhengig om det kommer fra kjeften eller underlivet, er dere så ufattelig dumme? Er dere voksne mennesker eller fjortenåringer?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #16 Skrevet 8. november 2009 Nei, jeg er ikke dum, men jeg har bare vanskelig for å tro at man kan få influenda av å suge typen. "Dråpesmitte er altså en form for nærkontaktsmitte og må skilles fra ekte luftsmitte" tatt herfra: http://www.rikshospitalet.no/portal/page/portal/Infeksjonskontroll/infeksjon?p_d_i=-128&p_d_c=&p_d_v=2670 Så med mindre sæden spruter ut i lufta, og du puster den inn, så...nei, jeg tror ikke man blir smittet av det.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #17 Skrevet 8. november 2009 Ups, ser den linken og sitatet ble litt feil. Poenget her er at jeg tror influensaen smitter via spytt og fra luftveiene. Det er som sagt forskjell på hvor smittestoffet er.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #18 Skrevet 8. november 2009 Jeg vil påstå at å suge typen er nærkontakt da. Om en ikke utfører en type suging som ikke innebærer fysisk kontakt....... Luftsmitte puster du inn. Dråpesmitte er noe annet, for de som ikke visste det. Da får du i deg væske MED smittestoffer.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #19 Skrevet 8. november 2009 "Hvordan smitter influensa? Influensaviruset overføres med små dråpepartikler som mennesker spytter ut når man snakker, hoster eller nyser. Viruset kan også smitte en dags tid før man i det hele tatt får noe tegn på sykdommen. Derfor er det nesten umulig å unngå smitte når man lever et normalt, aktivt liv." http://www.nettdoktor.no/legevakten/fakta/influensa.php http://guru.sol.no/question/helse-sex-og-samliv/sykdom/kan-forkjolelseinfluensa-smitte-andre-kroppsvaesker-enn-spytt Jeg har rett, skjønner dere ikke det? Idioter!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #20 Skrevet 8. november 2009 "Så med mindre sæden spruter ut i lufta, og du puster den inn, så..." Haha, nå faller jeg snart av stolen her... Virus finnes selvsagt i alle kroppsvæsker, HIV er et eksempel på det. Luftsmitte blir oftest nevnt fordi det er den man blir utsatt for på trikken eller bussen.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #21 Skrevet 8. november 2009 Ja, men man kan ikke bli smittet av HIV ved å kysse noen, så der bæsja du litt på leggen.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #23 Skrevet 8. november 2009 Det er ikke HI som mener man ikke kan bli smittet ved oralsex, det er meg. Og det er ikke jeg som er dum, det er dere!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #24 Skrevet 8. november 2009 Lett å vite når alle signerer med anno. Tulling. DU er kort som et brød.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2009 #25 Skrevet 8. november 2009 Uansett, når den influensasyke personen blir opphisset, vil han selvsagt hoste og puste tungt. Dersom man vil unngå smitte er det ikke bra å være i nærheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå